Zaterdag 21 Mei 2016

21 mei 2016 - Nisiros, Griekenland

Wat een super dag vandaag!

De dag begon eigenlijk dat we niet uit konden varen ivm harde wind. Dit was gisteravond laat eigenlijk al bekend. Daarom heerlijk relaxt wakker worden, rustig aan douchen en genieten van een verse jus en koffie bij Aphrodite.

Wij hebben vanaf het terras tegenover onze boot iedereen een beetje wakker zien worden.

Vanaf 11 :30 besluiten we met 8 personen om quads te huren en het eilend te bekijken. Echt super gaaf. Prachtig mooi kerkje bezocht, kaarsje aangestoken en heerlijk in klein dorpje koffie gedronken. Onze weg vervolgd naar de vulkaan. Wat een mooi gebied. Het rook er mega naar zwavel. Rich , Bram en Bea zijn nog stukje verder gelopen totdat het warm werd onder hun voeten. Ze voelden de warmte van de werkende vulkaan aan het aardoppervlak.

De bedoeling was dat we de route safe zouden volgen. Maar de heren ( bestuurders op Marije na) kozen toch voor of road. Maar het was machtig mooi. Super om te doen. Weer iets van de bucket list af.

Aan de haven van Mandraki nog even een tosti gegeten met een frisje. Daarna op naar Palon. De haven waar we nu liggen. Daar kwamen we rond 18 uur weer aan. Even lekker een uurtje op de boot en weer met z'n allen dineren bij Aphrodite.

Op dit moment is het19:30. Bram bekijkt de wind voor morgen en die staat gunstig. Windje 3 a 4. Dus op naar Kos. Totaal 22 mijl. Dus dat moet goed komen.

We zullen op Kos zondag en maandag verblijven. Maandag geven ze namelijk 38 knopen op. En varen we niet uit. Maar we vinden het allemaal super om ergens een dag extra te blijven.

Vanaf dinsdag zullen we langzaam aan terug varen richting Turkije. Vrijdag zullen we aan moeten komen in Gocek..... waar we natuurlijk nog helemaal niet aan willen denken.

1. Coos molenaar:
    21 mei 2016
    Wat een belevenissen daar!!!!!!! De harde wind doet toch goed, zo zie je tenminste
    iets van het land waar je anders aan voorbij zal varen. Zal morgen aan jullie denken en hoop dat jullie dan weer veilig kunnen uitvaren. Kos ken ik ook, heb ooit een boottocht gemaakt van Bodrum naar Kos.
  2. Rika:
    21 mei 2016
    Het is eigenlijk niet zo erg dat jullie verwaaierd liggen,heeft toch ook voordelen.
    Prachtige foto's!
    Ik hoop dat jullie morgen weer verder kunnen varen en wie weet zien jullie dolfijnen.
  3. Sylvia:
    22 mei 2016
    Machtig mooi weer Daan en Rich! Wat 'n mooie herinneringen maken jullie weer! Vandaag maar weer lekker varen, op naar het volgende avontuur!
  4. Man en Kees:
    22 mei 2016
    hoi vacantie gangers geniet maar lekker .Prachtige beelden hele mooie fotos . Kos zijn wij ook geweest in een woord schitterend . Dolfijnen gezien prachtig. Zo de volgende vacatie ook al in de planning voor mij hebben jullie gelijk geniet er maar van Nu kan het .Lekker doen ! xxxxxxxxxxx lieve groetjes van hier
  5. Ans Fernee of Anna Puls:
    23 mei 2016
    Hi Danielle en Richard. Leuk meeleven met je reis. Gelukkug las je dat jullie ook eeb bucket list hebben, want ik zat te piekeren hoe ik zou zeggen dat zoiets ook op mijn bucket list sta, behalve de wind. Ik zou het prachtig vinden om het met een zacht windje het te doen. Ik zag vorige maand ook veel dolfijnen. Fantasties. Geniet en groetjes. Ans