Maandag 23 Mei 2016

23 mei 2016 - Kos, Griekenland

Heerlijk 2 dagen op Kos. Alleen de eerste nacht was ietwat onrustig. Zoveel wind in de haven, onze schepen lagen natuurlijk vast aan de kade en extra lijnen aan elkaar. Wat zorgt voor extra schudden in de punt. Consequentie voor Daan, lekker warrig in der hoofd. Vandaag pracht dag gehad. Heerlijk samen Kos stad lopend verkennen. Heerlijk van terras naar terras gehopt...... De dag begonnen met heerlijke koffie en later een biertje. Bij het avond eten heerlijk wijntje.

We liggen met de schepen aan de kant van Hippocrates kasteel. Deze ook nog even bezocht.  Prachtig om dit allemaal te zien. Mooie plaatjes geschoten.

Met een deel van de groep heerlijk bij de Mexicaan gegeten.

S middags hadden Rich en ik heerlijk geluncht bij een super leuk tentje. Wat opviel was dat de bierglazen daar vandaan kwamen, het bier kwam weer uit een ander tentje en de pita gyros kwam weer van links om de hoek. Geweldig om te zien  hoe het hier gaat.

Op de terugweg naar de boot kwamen we Bram en Bea weer tegen, zij vertelden dat we morgen in een baai komen te liggen en dus zelf moeten koken. Dus meteen weer even boodschappen gedaan. Ook weer super leuk. Aan een anker liggen in een baai. Dus waarschijnlijk ook even tijd om te zwemmen. Morgen 35 mijl voor de boeg. De wind komt uit de goede richting.

De baai waar we komen te liggen is nog Griekenland. En heet Panormitis.  Een Pelgrims oord.

1. Bea:
    23 mei 2016
    Leuk verhaal weer! Op naar de dag van morgen...
  2. Jack:
    23 mei 2016
    Ken dat verwaaierd liggen van onze zeilreis door de Oostzee. Best spannend, dat wachten op een gaatje in de wind.
  3. Coos molenaar:
    23 mei 2016
    Hallo Luitjes. Opnieuw prachtige beelden, om kippevel van te krijgen. Het kasteel ken ik en dus ook het uitzicht over de haven. Doet bij mij in ieder geval de reiskriebels weer op vlammen. Geniet er maar van.
  4. G. Elzinga:
    23 mei 2016
    Dag Rich en Daan. Bedankt voor jullie verslagje van de belevenissen vandaag. Zijn we weer een beetje op de hoogte. Foto's erg mooi, dank jullie wel. Hier vandaag de hele dag regen.
    In de loop van de middag werd dat minder en nu is het droog. Een miezerige dag dus met 13,4 mm. drinkwater bij een max temp vandaag van 12,8 Graden en een kille NNW-wind
    Komende dagen wisselvallig met magere temperaturen. Naar het weekend toe hogere temperaturen (+/- 20 grd), maar dan ook weer meer kans op buien en onweer. Nee het schiet hier niet op Brrrrr. Geniet-ze, veel plezier en hier? Hier gaat alles z'n gangetje.
    Groetjes pap en mam
  5. Saskia:
    23 mei 2016
    Jullie maken maar weer een mooie reis! Krijg ook zin in vakantie als ik die foto's zie... Geniet lekker verder!
  6. Rika:
    24 mei 2016
    Hoi Rich en Daan, wat een mooie foto's en weer een leuk verslag.
    En wat de wind betreft voel precies wat je bedoelt Daan,we hebben dat op de Oostzee meegemaakt.
    Geniet lekker verder.
  7. Michiel:
    24 mei 2016
    Jullie genieten zo te lezen. Ik heb vorige week met Leon gezeild, lekker windje, ging prima.
    Vanavond met Cor mee geweest op de Kolibrie, dikke wind, en koud, maar was leuk.
    Voor de HT wordt redelijk weer verwacht.
    Geniet nog even van dat prachtige vaarwater daar.
    Gr.Michiel.