Sicilië 2019 begin van onze terugreis

11 september 2019 - Palermo, Italië

Nog 1 laatste ontbijt van Paolo met cactus vruchten! Flora komt ook nog even afscheid nemen. Erg leuk! We krijgen van Paolo nog de olijfolie mee, een tas met walnoten, peulvruchten en een bos oregano. Wat een schat van een man is dit!

We rijden om 9:30 weg van Casa Ronnavona. We maken een prachtige rit dwars door het binnenland van Sicilië. Een kleine stop in Caltigirone. Volgens Paolo moesten we dit ook zien. Ik heb een foto gemaakt van afstand. Weer alles omhoog lopen en omlaag. Met 30 graden. We gaan terug naar de auto en rijden verder.

De volgende stop is bij een bar langs de doorgaande weg. Een onverwacht gezellige tent. Had zo een strandtent kunnen zijn. Heerlijke koffie gedronken.

Op een gegeven moment rijden we een berg op, jeetje wat een weg. Ik zeg alweer tegen Rich dit gaat niet goed hoor. Dit is toch geen normale weg! Echt wat een gaten, hobbels, scheuren in het wegdek.  Maar volgens de navigatie gaat het goed, dus ja Rich gaat gewoon rustig door. Maar jeetje wat een uitzichten hebben we gezien. En wat een weggetjes. De ene helling van 10% net gehad, komt er daarna nog eentje om de hoek. Af en toe zat ik met zweet in me handen en Richard hoort mijn onrust aan mijn ademhaling. Ik weet het niet hoor, ben ik dan zo'n scheiterd??? Uiteindelijk komt het altijd weer goed.

Rond 16:00 rijden we al in Palermo. Van de heenweg weten we nog wat een chaos het hier was met verkeer. Maar we rijden nu blijkbaar via de achterbuurt Palermo in! Alles gaat voorspoedig. Rich stopt opeens. Zet de auto stil en zegt: broodjes tijd. We hebben een heerlijk broodje bij een lokaal tentje. Zo dat ging er wel ff in. Vanavond op de boot nog maar wat!

Om 16:45 rijden we het haven terrein op, we zijn te vroeg. Kunnen nog niet in de rij voor Genua. We parkeren de auto even op een parking en gaan onze benen strekken. Maar eigenlijk is er hier niets aan. Helaas, veel moois gezien, nu gewoon ff wachten tot we naar de boot kunnen.

Vanaf vanavond 19 uur hebben we even geen bereik meer met onze telefoons. 20 uur lang. Ik zou zeggen: tot morgen!

1. Richard Elzinga:
    11 september 2019
    Ja Daan je bent een schijterd......
  2. Rika:
    11 september 2019
    Ik heb wel weer zitten lachen 😁 Daan ik zag je zitten in de auto, gelukkig is alles weer goed gekomen. Jammer hé dat de vakantie bijna achter de rug is. Een goede vaart richting het vaste land. Groetjes Rika