Sicilië 2019 terugreis deel 2

13 september 2019 - Rust, Duitsland

Ons laatste bericht was nog vanuit Palermo, voordat we de boot opgingen.  Inmiddels zijn we al in Duitsland gearriveerd in een hotel langs de A2. Maar daar tussen zit natuurlijk nog een heel verhaal!

Palermo, in de rij voor de ferry. Wij vallen natuurlijk op met de groen oranje auto en geel kenteken! Maar warempel we zien nog een geel kenteken in de rij.  Soms duurt wachten lang, maar voor zo'n ferry valt het best allemaal mee als je zelf mee gaat. Denk dat we 19:30 aan boord waren. We zien meteen dat het een andere ferry is dan de heen weg. Ouder maar zeker mooier. Mooi bovendek waar je door de ramen naar buiten kan kijken. Volop ligbedden en zwembaden. Onze slaap stoelen zien er ook comfortabeler uit. De boot is ook vol. Vertrek 21:30 wordt ook 22:00 uur. Want er staan nogal wat auto's te wachten.

Rich en ik staan op bovenste dek, heerlijk nog 26 graden in de avond. En opeens komen er twee nederlanders. Ze vragen meteen of wij van de bam auto zijn! Hahaha blijjt hij een verre collega van Rich te zijn. We drinken nog even wat met elkaar en om 01:00 zoeken we ons slaap plekkie op. De stoelen zijn voller dan heenweg. Dus we hebben beide 2 stoelen tot ons beschikking. Maar we hebben zelfs beter geslapen dan heen weg. Donderdag liggen we eigenlijk de hele dag op een ligbed in de zon op het bovendek. Heerlijk relaxt. We meren om 18 uur in Genua en om 19 uur rijden we van de boot af. Binnen 15 minuten rijden we Genua al uit en volgen we de snel en tolweg route richting Nederland. We wilden eigenlijk tot 00:00 doorrijden, hopen dat we dan een hotel langs de A5 konden vinden.

Maar het verliep iets anders. Het begon bij de Gotthard tunnel. Wegwerkzaamheden en dicht!!! Toen dus de pass gereden by night. Ging prima hoor, deden er natuurlijk meer. Maar ook op de pass een en al werkzaamheden. Eigenlijk geheel zwitserland veelvuldig werkzaamheden. Omstreeks 01:30 reden we Duitsland in. We zagen Holiday in hotel, meteen daar vragen voor een kamer! Helaas vol. Stond ook een touringcar. We rijden door naar de volgende stop, wel mc donalds en grote benzinepomp, maar geen bedjes.  Bij navraag zegt de manier van de coffee bar dat er over 40 km een hotel is. We besluiten nog 1x verder te gaan, maar als dat niks wordt, slapen we paar uur in de auto. Want we moeten stoppen! Maar gelukkig dit hotel had een kamer voor ons! Inmiddels was het ook 2:45 uur.Heerlijk geslapen en een heerlijke douche.  We zijn weer fris en fruitig. Op naar de dag van vandaag. Op naar Nederland. En dan loopt zo zachtjes aan onze vakantie ten einde.

1. Rika:
    13 september 2019
    Leuk verslag weer met mooie foto's. Jammer dat de vakantie ten einde is hé. Ik ga jullie reisverslagen en foto's missen, ben toch op afstand meegereisd. Goede reis verder en voor later welkom thuis. Lieve groet Rika 😘