Sicilië 2019 Donnafugatta

10 september 2019 - Chiaramonte Gulfi, Italië

Vandaag ziet het er wat bewolkt uit, zoals Paolo zei' little cloudy. Maar dat vinden we niet erg. We reorganiseren even de achterbak van de auto, want morgen begint onze terugreis. En daarna rijden we naar een kasteel hier in de buurt: Donnafugatta. Het moment dat we daar lopen zien we ook meteen weer hoe warm het is, 29 graden. Lekker temperatuurtje hoor. We wandelen eerst even door de tuinen van het kasteel. Nou dat vinden we wel zonde, weinig tot geen onderhoud.  Maar toen we binnen gingen kijken kwamen we tot de conclusie dat het kasteel meer om het bezichtigen ging van de binnenkant. Prachtige oude ingerichte kamers. Veel dateert uit 1800 of zelfs nog ouder. Na een uurtje hadden we dit alles bekeken en we rijden richting de zee.

We komen aan in Marina di Ragussa, van een andere kant dan afgelopen zondag. En wat een verschil, toen was het strand behoorlijk druk en nu best verlaten. Veel toerisme is er nu ook niet. We wandelen heerlijk langs de boulevard inmiddels 30 graden en volop zon. We zien dat lang niet alle terrassen aan het strand open zijn. We lopen tot de haven en gaan dan langs de vloedlijn terug. Heerlijke wandeling door het water. Het windje dat er staat is heerlijk. Was wel een windkrachtje van 4/5. Lekker verkoelend. Even later genieten we van een heerlijke lunch aan het strand. Richard heerlijk steak en ik aan de mix fish. Wit wijntje erbij. Genieten.

Daar hoorden we dat Kees op dat moment zijn pacemaker kreeg, best wel ff spannend en hopen dat alles goed gaat. Na de lunch maken we onze strandwandeling af. En we besluiten even met de auto naar de grote supermarkt te gaan einde van dit dorp. Halen daar nog 2 flesjes wijn, ons avondeten en dan krijg ik het telefoontje van me moeder. Alles is goed gegaan met Kees. Pppffff was best ff spannend. De druk lijkt een beetje van de ketel. Ja het houd ons al bezig sinds vrijdag. Maar we hebben ook evengoed genoten hoor van al het moois wat we hier zien.

Op de terugweg naar Ronnavona zien we mega dreigende wolken. En eigenlijk rijden we achter de regen aan! We komen aan bij Ronnavona en alles is nat, dus heeft het hier lekker geregend.  Maar we hebben geen hinder ervan. Kunnen gewoon weer heerlijk buiten zitten.

1. Rika:
    11 september 2019
    Mooie foto's weer, ben blij voor jullie dat de druk voorlopig van de ketel is. Ondanks zo'n spannende dag hebben jullie er toch weer een mooie dag van gemaakt. Lieve groet Rika