Vrijdag 20 Mei 2016

20 mei 2016 - Nisiros, Griekenland

Van Symi naar Nisyros,

Vandaag vroeg dag weer, we vertrokken vanochtend 7:30 uur vanuit Symi. De rechstreekse afstand voor vandaag is 40 mijl. Dat houdt in gewoon 8 uur voor de boeg.

Eerst met 5 zeiljachten 5 mijl op de motor. We snijden een stukje af om door een kanaal te gaan. Waar het soms maar 3 meter diep was. Ook hier ging alles weer goed. Ja hoe kan het ook anders met schipper Richard.

Daarna heerlijk de zeilen gehezen. Super gave dag gehad. Om 9 uur al de bikini aan!!! Prachtig weer. Maar helaas om 11 uur toch maar weer de driekwartbroek aan  met een shirtje. Na een dagje opkruizen naderen we de haven van Nisyros. Eerst werden we nog opgeroepen door Richard en Marije van de Lucky Eagle. Zij zaten rondom in de dolfijnen. Hup dacht Daan zeilen naar beneden en alleen maar turen over het water. Helaas voor ons vandaag geen dolfijnen. Hopenlijk morgen wanneer we op weg gaan naar Kos.

17 uur lagen we aan de kade. Tegenover ons restaurant voor vanavond.  Het heet Aphrodite. Super goed eten en zeer vriendelijke dame van de bediening.

We kunnen zo na het diner naar de boot. Zo machtig mooi is dit.

En even voor de fun: onze vakantie voor februari 2017 is alweer een feit. We gaan met Andre en Suus naar Lapland. B&B adventure.

Het is dus vandezelfde organisatie als nu de flottielje. Husky tocht/sneeuwscootertocht/ sneeuwschoen wandelen/ beetje skiën voor de liefhebber.  Ach ja je moet wat hè. ...... sorry maar we genieten gewoon volop.

1. Esther:
    20 mei 2016
    Jullie hebben gelijk...Lekker genieten...
  2. G. Elzinga:
    20 mei 2016
    Zo, dat was een dagje wel, dus. Toch bij jullie weer wat frisser geworden. In ieder geval voor Daan dus even omkleden. Zeilen, lekker eten en genieten van alles om jullie heen.
    Prachtig man. Wat een omgeving. Foto's met al die kleuren bevestigen dat. Geniet er nog maar lekker van. In februari 2017 toch de kou in??!! Daan dat betekent koud-koud-koud, realiseer je je dat? Maar ook wel weer mooi om een keertje mee te maken, toch? Geniet lekker en het ga jullie goed!! Groetjes pap en mam.
  3. Wendy:
    20 mei 2016
    Eerst van dit avontuur maar volop genieten, zo te lezen doen jullie dat ook.., en dan aftellen naar Lapland.
  4. Coos molenaar:
    20 mei 2016
    Wij hebben eigenlijk maar één reactie, ALLEMACHTIG PRACHTIG, wat een schitterende beelden. Maar Daniëlle, van wie heb jij die reislust??? Kan niet anders dan van je vader zijn.
    Wij vertrekken 5 Januari 2017 voor 2 maanden naar Aruba, de vlucht is geboekt.
    Geniet van het leven is ook motto.
  5. Coos molenaar:
    20 mei 2016
    In één woord ALLEMACHTIG PRACHTIG!!!!!
  6. Jack:
    21 mei 2016
    Wat een mooie plaatjes!
  7. Rika:
    21 mei 2016
    Het is daar prachtig, volop genieten dus.
    Mooi vooruitzicht voor volgend jaar, maar eerst hiervan genieten.