Sicilië 2019 Ragusa

9 september 2019 - Chiaramonte Gulfi, Italië

Gisteren natuurlijk hele dag strand, en daarom gaan we vandaag weer aan de wandel! Nou dat hebben we gedaan hoor en hoe! Alle spieren zijn weer ff los gemaakt, inclusief de kuiten.

We gaan naar Ragusa zelf. Ragusa is ook de provincie, maar tevens de hoofdstad van deze provincie. Het is maar 18 km rijden. We rijden Ragusa binnen en al snel zijn het allemaal weer van die leuke kleine straatjes. We vinden al vrij snel een parkeer garage.  Normaal gesproken wissel ik meteen mijn teenslippers om voor een paar stevige wandelschoenen. Maar het is alweer 27 graden. Dus ik dacht ach dat hoeft niet.

Richard heeft de rugzak weer om gedaan met flesjes water. Dus we zijn er weer klaar voor. Al snel 2 prachtige gebouwen / kerken gezien. Heel veel van deze mooie gebouwen vallen onder unesco erfgoed. We zijn er ook weer eentje binnen geweest. Na een ronde door al dit moois besluit Rich de toren nog even te beklimmen. Ik ga op een bankje zitten, denkend aan onze lieve Kees, met tranen in mijn ogen hopen we maar dat alles een beetje goed gaat. Ja wat is goed?......

Rich komt weer beneden en we gaan verder op pad. Een ouder baassie verteld ons dat we links af moeten en verder.... maar ja dat verstaan we denken we dan.

Maar uiteindelijk lopen we naar beneden via een weggetje, deze gaat over in vele trappen...... maar wat gaaf. Vorig jaar zaten we in kleurrijk Cinque Terre met deze huisjes tegen een berg. Maar dit is echt oud, en Cinque Terre is opgepoetst voor toerisme,  en dit is echt zoals het is. Echt prachtig. Dit stukje van Ragusa noemen ze Ragusa Ibla

We lopen niet alles naar beneden, want ja we moeten ook weer terug. We zijn op een gegeven moment gestopt voor een lunch. Daarna zijn we weer naar boven gaan lopen. Er lopen zelfs trappetjes onder de huizen door! Wat een pracht! Zo bijzonder weer.

Op de terugweg via een klein ommetje door de wijnvelden gereden van Ragusa. Deze wijnvelden zijn echt veel kleiner dan in Piemonte.  Het gebied waar we vorig jaar waren. Dat verklaard volgens Rich dat de wijnen hier veel duurder zijn.

Op ons eigen plekkie lekker wat gedronken, gelezen en gebeld met thuisfront. Alles is nog hetzelfde.

Voor later vanavond weltrusten en tot morgen.

1. Marion:
    9 september 2019
    Wat een geweldige foto allemaal....prachtig plaatsje,ik hou dr van.
  2. Rika:
    9 september 2019
    Wat een prachtig stadje, en mooie foto's weer. Heel bijzonder hoor. Probeer de laatste dagen nog te genieten. Lieve groet Rika
  3. Rika:
    9 september 2019
    Wat een prachtig stadje en weer hele mooie foto's. Heel bijzonder hoor. Probeer nog maar lekker te genieten. Lieve groet Rika
  4. Mam en Kees:
    10 september 2019
    Hier een berichtje van mij .Sorry late teactie lieverds maar dat begrijpen we allemalal .Geweldige Fotos
    Geniet nog maar lekker Hele lieve groet jes ook van Kees wij houden telefonichs contactb,
    Lieve groetjes van uit ALPHEN Mam en ees