Woensdag 25 Mei

25 mei 2016 - Bozburun, Turkije

Gisteren aangekomen in de baai van Panormitis. Na een heerlijke zeildag. Rich op en top schipper vandaag, Daan Heerlijk kunnen luieren aan boord. In deze baai lagen we met een dertiental schepen vrij op het anker. Voor het eerst deze trip, en we moeten zeggen het blijft een vreemd gevoel, vrij op de wind. Maar het ultieme gevoel van vrijheid is het zeker. En helemaal met een prachtige zonsondergang. Bram en Bea kwamen in hun bijbootje  keurig alle schepen checken of we goed voor anker lagen. Dit is toch echt super hoor flottielje zeilen met zo'n crew. Bram en Bea echt toppers hoor.  www.b-b-yachting.nl

Met Daan op vakantie is altijd wat te beleven. Zo viel ze vorig jaar van een marmeren trap en hield ze daar blauwe billen aan over. En gisteravond had ze innig contact met het lei oog, wat resulteerde in 2 gekneusde tenen. Maar ach het komt altijd weer goed.

Vanochtend 7 uur op, heerlijk saampies genietend van de zonsopkomst en een bakkie koffie. Uurtje of half 9 ontbijtje. Daarna kwam Bram met zijn bijbootje privé briefing geven en hoorden we dat we naar Bozburun gingen. Dat is weer Turkije. Onderweg weer even de Griekse vlag ingeruild voor de Turkse vlag.

Vertrek vanochtend 10 uur en aankomst Bozburun 14:30 uur. Totaal 18 mijl.  We vertrokken met een lekker windje waarbij Rich dacht met gereefd zeil zeilen, maar puntje bij paaltje was het grootzeil toch helemaal uit. En het ging top. Met doorgang tussen twee eilanden kwam de  snelferry met 30 knopen even voorbij varen. Vandaag was Daan de schipper op de laatste 5 mijl na. Heerlijk even aan dek liggen zonnen. En dan wil je helemaal niet denken dat we alweer op de terugweg zijn. Het is gewoon op en top vakantie vieren.

De mannen van de flottielje even naar de barbier en meteen is iedereen weer jaren jonger, heerlijk die gladde koppies. De laatste boodschapjes gedaan en de koelkast weer gevuld. Straks met z'n allen weer dineren bij Gordon's restaurant. Wat een gezelligheid.

Morgen 35 mijl voor de boeg. We zullen dan Eckencik aandoen. En dan Vrijdag nog een mijl of 30.

1. Jan en tineke:
    25 mei 2016
    top hoor hebben hier ook lekker gezeild eindelijk wind
    zijn alleen iets veloren
    gr jan
  2. Bea:
    25 mei 2016
    Was wederom een topdag met deze topgroep!!
  3. Coos molenaar:
    25 mei 2016
    Fijn dat jullie nu met een goede wind de reis kunnen voortzetten en met een rustig gevoel de reis kunnen voortzetten maar ja aan alles komt ook weer een einde. Morgen,
    met 70 jaar op de teller, vertrek naar Salobrena, ligt tussen Almeira en Malaga. Schitterend hotel uitgezocht met een enorm zwembad en daar kan gebruik van gemaakt worden, want het hier warm. Zal de komende dagen waarschijnlijk niet reageren.
  4. Coos molenaar:
    26 mei 2016
    Even nog een nagekomen bericht: Heb ook twee gekneusde tenen, met mijn kleine voetjes
    tegen de tafelpoot gelopen en die gaf niet mee!!!!
  5. Rika:
    26 mei 2016
    Fantastische foto's en wat een geweldige vakantie hebben jullie.
    Nog maar lekker genieten !!
  6. Man en Kees:
    26 mei 2016
    Hele mooie fotos 'Maar het gaat inderdaad snel maar geniet nog maar een aantal dagen .Maar Daan wat heb je nu weer twee gekeusde tenen Lachen met jou . Bent precies je moeder Geniet nog maar Hier alles goed liefs van ons