Donderdag 26 Mei

28 mei 2016 - Ekincik Köyü, Turkije

Vandaag  vertrokken vanuit Bozburun om 9:30 uur. Aankomst Eckencik om 18 uur na een zeildag van 48 mijl. De dag naar Eckencik toe begon super, Daan aan het roer en ze hield hem keurig op koers. Met een grote bigsmile over het water. Richard nam  het roer weer even over, super op koers en de automatische piloot aan en gaan. Heerlijk boekje lezen of gewoon super relaxt onderuit genieten van de zon...........

Na een paar uur komen Kees en Lyda langs zij. Prachtig mooi naast elkaar gezeild. Super gave filmpjes en foto's gemaakt...... Als spoedig zagen we Kees weer van ons weg zeilen, en heeft de zeilen gereefd. Daan vraagt aan Rich om ook te reven. Maar das niet nodig volgens Rich, alles ging zo lekker. En ja dat ging het zeker.

Totdat we de baai binnen vaarden waar Eckencik lag. In een keer werden we overvallen Door de wind vlagen. Met alle zeilen volop en een klap wind en ja hoor daar gingen we uit het roer. Bbbrrrrrr shirt paniek. Maar nee hoor : de boot ging meteen met de kop in de wind, Daan motor aan en Rich zeilen naar binnen. En nu rustig de haven in van Eckencik.

Nou ja rust!!!!! Wat een wind kwam er weer opzetten. Maar daar staan Bram en Bea weer om ons op te wachten. En we liggen tenslotte allemaal weer netjes bij elkaar aan de kade.

Wat een prachtig eilandje Eckencik. Mooi restaurant en prachtige wijnen. Volop foto's gemaakt.