Vernazza ontwaakt

6 juni 2018 - Vernazza, Italië

Na een heerlijke nachtrust worden we wakker met werkgeluiden. Relaxt wakker worden en dan maar eens door luiken naar beneden kijken wat er op straat allemaal gebeurd. Dit is de enige straat waar auto's kunnen komen. De Via Roma. De ene zaak wordt bevoorraad met hout voor het gebruik van de steenovens. De bouwvakkers voeren hun afval af voordat het toerisme stroom weer op gang komt. En zo staan er wel 6 busjes aan de Via Roma. We maken ons klaar voor het ontbijt bij bar del Capitano. We starten met een heerlijke bak koffie ( americano). Gevolgd door een heerlijke ommelet. Heerlijk ff geen zoet ontbijt. Tijdens ons ontbijt zien we een paar keer een helicopter overvliegen met een big bag eronder. Zo kunnen de winkels of dorpen ook bevoorraad worden!
We beginnen om tien uur aan onze wandeling. Een trail van 3,5 kilometer langs de kustlijn door de bergen. De wandeling brengt ons naar Corniglia. Een dorpje met 245 inwoners. De wandeling duurt 2 uur en een kwartier met een tussenstop onderweg. Daar konden we verse jus d'orange kopen en een extra flesje water. Aankomst Corniglia 12:15 uur. Schattig dorpje met natuurlijk toeristen en een ristorante genaamd Day Tinola. Hier heerlijk een moretti biertje en fles water met heerlijke meloen met ham en een bruchetta. Op de heen reis een stempel post en ook aan de andere kant van de trail. Rich en ik dachten we starten op het minst heetst van de dag! Maar we zien hier in Corniglia dat er ook gewoon mensen op het heetst van de dag starten..... heerlijk we start it en we made it! We gaan straks terug met de trein... een ding is zeker trots op ons zelf dat we dit gedaan hebben. Het was niet zomaar een paadje! Het was best klimmen en niet gemakkelijk. Maar daar had gelukkig iedereen last van. Heerlijk even 1,5 uur siësta gehouden en om 16:30 besluiten we met de trein naar Manarola te gaan. Het dorpje van vanmorgen is het kleinst van cinque terre en Manarola het een na kleinste dorpje. Ook zeer mooi en lieflijk. Maar om 18:30 weer terug met de trein naar Vernazza. Heerlijk even terrasje gepakt. Mensen kijken wat is dat heerlijk. Vanavond even geen pasta of pizza maar heerlijk gewoon kebab. Met heerlijke sla en tomaten. Dan nog een keer 50 treden op naar onze kamer. Ppff best een klim iedere keer. Maar wel super leuk uitzicht. Tot morgen!

1. G. Elzinga:
    6 juni 2018
    Dank je wel voor jullie belevenissen op papier en bedankt voor de opnieuw mooie foto's van de omgeven.
    Per presto... buonanotte.
  2. Jack:
    7 juni 2018
    Dit plekje is erg de moeite waard, prachtig!
  3. Mam en Kees:
    8 juni 2018