Riomaggoire

7 juni 2018 - Riomaggiore, Italië

Na een ontbijt bij del capitano in Vernazza gaan we met de trein naar onze locatie in Riomaggoire. Gister kregen we een mail van het hotel dat als we per trein kwamen, dat we de blauwe tunnel moesten uitlopen en de Mainstreet volgen. Dit is de via Colombo. De naam van ons hotel is Villa Argentina. Het is weer een heerlijke klim naar boven. Maar dat wisten we want we zouden uitzicht hebben over Riomaggoire. Mooi hotel , goede kamer met balkon en een terras. Bij aankomst in dit dorpje is toch de sfeer net even anders. Het verschil met Vernazza is dat je binnenkomt van bepaalde hoogte je kijkt neer op de menigte. Hier in Riomaggoire loopt alles omhoog, je krijgt meteen een heel ander perspectief. Natuurlijk ook hier weer de kleine achteraf straatjes opgezocht. Trapjes op en af. Nou dan hebben we ook weer wat lekkers verdient. We zagen al weer een zeer leuk stekje. Eerst de wandeling doorstaan en dan volgt de traktatie. Laten ze nu bij dit cafe Bar & Wine een Cinqueterre white wine tasting hebben! Heerlijk 4 witte wijnen geproefd en een broodje gegeten. Genieten dus. Vanochtend zei ik nog het lijkt wel of we al weken van huis zijn. Heeft denk ik te maken dat we zoveel zien.
Vanmiddag heerlijk een flesje witte wijn gekocht en heerlijk samen op het terras van het hotel een glaasje genomen. E reader erbij en Rich met de wifi code op zijn tablet volvo ocean race kunnen volgen.... lekker even een paar uurtjes gewoon niets. Om een uur of 19 weer de afdaling gemaakt naar het dorpje voor een diner. Maar wat zaten restaurantjes vol. Of mischien.was het aanbod wat beperkt. Maar we hadden al snel een tafeltje. Nu heerlijk even genieten van een Riomaggoire bij night.