Check out Santa Margharita

5 juni 2018 - Vernazza, Italië

Vandaag de dag gestart met 5 nationaliteiten aan het ontbijt. 2 personen uit Argentinië, 1 jongedame uit Ierland, 1 jongeman uit United Kingdom en Nadia uit Italië en wij zelf uit NLD. Erg gezellig ontbijt. We hebben om 9:30 onze trolley's weer ingepakt en even naar onze auto gelopen om de kleding weer te wisselen. Om 10:45 zitten we klaar op het perron om richting Vernazza te gaan met de trein. Onze trein zal aankomen om 11:15. Aankomst Vernazza 11:55.
Het hotel ligt 150 meter van het station. We komen daar aan en wat denk je: er hangt een notitie voor ons aan de deur. We have to call ...... ( en ja hoor binnen een paar minuten kwam de eigenaar van het hotel). Hij vraagt ons achter hem aan te lopen. Jeetje waar gaan we heen? 50 meter terug lopen en een paar trappen op! En wat voor trap tredes. Jeetje mina je moet echt niet slecht ter been zijn hier. Maar dan ga je ook niet naar cinque terre.
Helemaal boven hebben we een zeer ruime kamer. Goed bed en zeer ruime badkamer. Door de raamluiken horen we de drukte van massa toerisme op micro formaat. Het is echt geweldig hier. Heel veel mensen maar toch vinden wij plekjes waar we dan toch heerlijk alleen even zijn.
Na 3 uur gelopen te hebben door de nauwe straatjes van Vernazza besluiten we even een uurtje naar de kamer te gaan. Even de voetjes laten rusten. Om 16:30 gaan we richting een plekje waar het heel stil was. Hier was namelijk de wine experience. Open van 17 tot 20. Wijn proeverij met echte sommelier. De eigenaar Allesandro vertelde over de wijnen. Echt super fantastisch. We kiezen een arrangement van drie wijnen: de eerste de champagne onder wijnen. Een sparkling white wine. De tweede een droge witte uit cinque terre. En we sluiten af met een Barolo. Een overheerlijke rode wijn. Echt een paar uur genieten. En als toetje toch nog een special van het huis. Een orange likeur. Samen met wat pure chocolade. Dit is echt genieten zeg. Wat een luxe denken we allebei. Zo heerlijk genieten op een terras met uitzicht op de oceaan en de zon die ondergaat. Hoe romantisch kan het zijn!!!!
Later deze avond nog even wat gegeten. En dan sluiten we deze dag ook weer af. Het is prachtig maar ook heerlijk als de voetjes en benen weer even kunnen relaxen. Morgen gaan we heerlijk ontbijten bij de eigenaar Del Capitano. En dan gaan we ons klaar maken voor een wandeling naar het eerstvolgende dorpje. 3,5 kilometer lopen. Over speciale paden. Route staat aangegeven. Flesjes water mee en gaan! Terug gaan we zeker weer met de trein.

1. Mam en Kees:
    5 juni 2018
    hoi vacantie gangers wat genieten jullienfijn lekker wijntje enzovoort.
    Prachtige fotos lieve groetjes
    Mam en Kees
  2. G. Elzinga:
    5 juni 2018
    Dag Richard en Daan.
    Dank jullie wel voor het mooie reisverslag en de foto's. Hebben we toch een klein idee hoe jullie reilen en zeilen en lopen en rusten en klimmen en dalen en sporen en eten en drinken en bovenal genieten. Mooi man!!!!!
    Dus op dat bord bij de haven konden Meteo waarschuwingen zichtbaar worden gemaakt, indien nodig.
    Wij wensen jullie verder een mooie voortzetting van jullie verdere belevenissen.

Gr, pap en mam
  3. Rika:
    6 juni 2018
    Geweldig weer en wat een mooie foto's.