Sydney

8 november 2014 - Pyrmont, Australië

Op 7 November vertrekken we vanaf de luchthaven van Brisbane op weg naar Sydney. Maryke brengt ons naar het vliegveld waar we een uurtje wachten op onze vlucht. Heerlijk rondgelopen op de airport van Brisbane. Straks tenslotte weer anderhalf uur stil zitten. We hebben twee prachtige dagen gehad bij Maryke en Simon, en nu afwachten hoe Daan haar verjaardag zal verlopen.
Aankomst airport Sydney was 13:55 uur. Ook hier weer de tijd een uur vooruit, best gek hoor. Ben je in een land waar op diversen de plekken gewoon de tijd vooruit gaat.
Op de airport van Sydney een taxi genomen richting ons hotel 1888. Het is een hitel wat voorheen een warenhuis was. Erg gaaf om te zien en helemaal vanuitde glazen lift. Ontvangst van de receptie was super vriendelijk weer. Men gaf zeer goede adviezen voor diversen bezienswaardig in Sydney. Als eerste advies gaf men om uit eten te gaan bij O & Bar dining. Een restaurant op de 47e verdieping. Met uitkijk over heel Sydney. Rich besloot hier direct voor te gaan want het was tenslotte Daan haar veverjaardagg. En het was mega.Maar voordat ik daar verder over vertel eerst de andere dingen. We gaan aan de wandel en lopen richting de Operahouse en Harbourbridge. Daan kan niet wachten met foto's maken en schiet zo snel als het kan, de eerste fotovan het operahouse!!!! Het is super gaaf om hier te zijn en helemaal op verjaardag. Tussendoor shoppen we een beetje en rond een uurtje of acht lopen naar het restaurant. 47 verdiepingen hoog. En het heeft ook nog een draai plateau. We zien dus heel Sydney by night. Hoe fantastisch kun je je verjaardag vieren!!!!! We weten ook niet wat we van de kaart moeten kiezen en dus laten we ons verrassen door de kok. Heerlijk gegeten.
Prachtige foto's gemaakt en rond 23:15 waren we op de hotelkamer. Wat een dag, weer een om nooit te vergeten.

Zaterdag 8 november
Rond uurtje of negen in de ochtend aan wandel en op zoek naar een ontbijt. Heerlijk ontbijt aan de haven van Sydney. Daarna heerlijk shoppen.Niet gekocht, want ja wat moet je kopen? Of we hebben het al, of het is te zwaar om mee te nemen. Uiteindelijk komen we bij de botanische tuinen van Sydney. Prachtig allemaal. En uitzicht vanaf de andere kant op de operahahouse en de Harbourbridge. Om 15:00 even lunchen en we raken kapot. We lopen hier alles op slippers en doen niets met openbaar vervoer. Kan wel hoor, maar tis zo mooi weer. Uiteindelijk om 16:30 bijna bij het hotel, nog even een terrasje, want Rich wil een koud biertje en Daan haar eerste ijskoffie in Australie... Dik verdiend na deze mega dag. Heerlijk even uurtje bijkomen op bed en op naar de lobby voor een borrel en uurtje of acht dinner in het hotel.
Morgen gaan we een tour maken naar de Blue Mountains. Tot morgen guys!!!!!

1. G. Elzinga:
    8 november 2014
    Als we de verhalen lezen en de foto's bekijken, is het nauwelijks voor te stellen wat jullie beleven daar. In ieder geval loopt alles op rolletjes, geheel volgens planning, mogen wij aannemen. Bedankt voor de belevenissen op papier en keep cool!! Gr. mam en pap
  2. Roos:
    8 november 2014
    Wat fantastisch om zo je verjaardag te mogen vieren! Nu op naar the three sisters dus... X
  3. Rika:
    8 november 2014
    Grandioos wat jullie allemaal zien en beleven. En dan op de 47e verdieping met uitzicht op Sydney je verjaardag vieren Daan,geweldig.De foto's zijn prachtig daar genieten we van.
    Veel plezier in Sidney en we kijken uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes Jack en Rika.
  4. Man en Kees:
    8 november 2014
    prachtige foto,s allemaal .Veel plezier en op naar de volgende trip groetjes van ons Man en Kees
  5. Paula:
    8 november 2014
    Heb ook in kunnen loggen om jullie reisverhalen te kunnen volgen. Gekregen via André. Wat een super reis zijn jullie aan het maken. Echt fantastisch!! Krijg door jullie verhalen en foto's een hele goede indruk van hoe het daar zal zijn. Geniet nog maar met volle teugen. Dan geniet ik van jullie reisblog. Gr. Paula