Brisbane

7 november 2014 - Seven Hills, Australië

Op 5-11-2014 worden we opgehaald voor de deur van onze B&B Moorings in Arlie Beach. Op weg naar het vliegveld Proserpine. Het is vroeg vandaag, maar daar hebben we absoluut geen last van, de dagen beginnen hier gewoon om 6 a 7 uur s ochtends en voor 22:00 liggen we op bed. We maken ook zoveel mee. Proserpine is een kleine luchthaven met maar twee gates. We checken in en met een half uur zitten we al in het vliegtuig. Smal vliegtuig stoelen twee aan twee, maar met genoeg beenruimte!!! Heerlijk. Voordat je het weet vlieg je de lucht in en land je alweer. Proserpine naar Brisbane is 1:08 vliegen. Waren best beetje. Want ook dit doe je niet elke dag. Maar akles gaat vanzelf als je maar op tijd op de luchthaven bent. De afstand tussen Proserpine en Brisbane is 1100 kilometer. Wel heerlijk om dat ff te vliegen hoor.
We vliegen met Virgin Australie. We staan bij de bagage band en we zien Maryke al komen rennen!!! Ze was beetje laat want we landen eerder dan de bedoeling zei ze. Maar we hebben elkaar gevonden. Voor diegene die het precies willen weten, we denken dat Maryke een achter achter nicht is, of hoe je dat ook noemt. Haar moederzullen we over 10 dagen zien en dat is een achternicht van Rich. Grappig toch! Maryke is getrouwd met Simon en wonen nu drie jaar in hun eigen huis 5 kilometer buiten de city. We hebben prachtige dagen met hun gehad. Zeer gastvrij. We sliepen bij hen op de beneden verdieping en hadden gewoon ons eigen badkamer etc. En prachtig zwembad in de tuin. Helaas geen tijd voor een duik gehad, het moment dat we dat wilden begon het te onweren en regenen. Wij zaten mooi droog een verdieping hoger is hun veranda.
Na de lunch rijden we met hen mee naar een uitkijkpunt, dit kun je zien vanaf hun veranda. Wat een stad zeg en wat een wegen en verkeer. Ja we zijn in the city. Vervolgens rijden we naar de andere kant van Brisbane en nemen daar een taxi cat. Dat is een water taxi boot. We varen de hele rivier over die doorBrisbane loopt. Op de terug weg stappen we uit bij Southbank. Dat is een gebied midden in de stad met een public swimmingpool. Er is ook een strand aangelegd, mega. Net zoals in Cairns. We gaan bij een bar wat drinken en heerlijk gegeten. Later op de avond stappen we weer op de taxi cat en die brengt ons weer naar de auto. Prachtig om op de terug weg in het donker te varen en alles is mega verlicht, de bruggen, de towers alles.... Bij Maryke en simon nemen we nog 1 wijntje en gaan naar bed. Op naarde volgende dag.

6-11-2014
Heerlijke relaxte ochtend gehad, starten met koffie, ontbijt, heerlijk zitten lezen en twee wassen gedraaid van ons! We wachten totdat deze aan de lijn hangen en gaan dan naar de Goldcoast. Rich en ik dachten leuk we gaan ff naar de beach..... maar daar moet je hier dus 90 kilometer voor rijden. Simon brengt ons eerst naar Townsville. Dat is een klein dorpje midden in een prachtig landschap met bergen en valleien. Daar heeft Daan haar eerste kerstmis versiering gekocht voor thuis. Een christmas kangooroo en een christmas koala. En een mooie verjaardag kado gehad een glas ketting, handmade.Daarna rijden we naar de kust, Moohoolaba. Leuk centrumpjedirect aan de kust. Heerlijk geluncht aan het strand. Maryke en Simon gaan voor een bezoek aan het strand hiernaar toe. Maar ach dan rij je alleen ff 90km. Onderweg zag je het al heel donker worden, er was regen voorspeld. En dat klopt we hebben inderdaad regen en onweer gehad, maar we zaten heerlijk op de veranda en afkoelen doet het hier niet veel.
Heerlijk gebarbequed en gezellig zitten kletsen. Deze avond belde ook Ans, de moedervan Maryke. Richard sprak met haar en alles ging direct in het Nederlands. Ans komtvan oorsprong uit Nederland en vind het geweldig om Nederlands te spreken. We spreken met Ans af dat we haar zullen ontmoeten in Port Fairy, omdat ze daar vroeger altijd op vakantie was en Ans wil ons graag de omgeving daar laten zien. Super leuke avond gehad. Morgen op naar Daan haar verjaardag en naar Sydney....Super veel zin in. Nerveus voor het vliegen!!! Nee hoor, we weten nu hoe dat allemaal gaat. Om 11:25 vertrekt ons vliegtuig richting Sydney. We hebben daar ook weer een uur tijdverschil. Het zal daar een uur later zijn. Het is dus geen 2,5 uur vliegen, maar 1,5 uur. Scheelt weer.
Groetjes voor iedereen thuis en tot in Sydney ( tenzij we geen wifi hebben)

1. Hannie:
    7 november 2014
    Nu nog even geen tijd (over) om jullie verhaal te lezen!
    Maar Daniëlle..je bent jarig vandaag!! (of ben ik nu te laat ivm tijd verschil...hoe zat dat ook alweer?) In ieder geval: van harte gefeliciteerd met je 39 ste verjaardag! Richard ook vele feli's!
  2. Monique:
    7 november 2014
    Mooie reisverhalen! Mooie fotos!
    Vanuit een koud nederland ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Groetjes uit Zijdewind
  3. Petra:
    Happy B-day !! X
  4. G. Elzinga:
    7 november 2014
    Dag Rich en Daan. Wat gaat het allemaal voortreffelijk daar bij jullie, zeg. We genieten telekns weer van de verhalenen de foto's. Leuk om Marykeen Simon ook eens te zien op foto. Oké, geniet ze. Groetjes vanuit een koud en winderig Holland met vanmorgen (vrijdagochtend) om 09.00 uur hier een Chill van 3,0 Graden op http://www.hetweerinschagen.nl Bbbrrrrrr.
    Groetjes van Pap en mam.
  5. Saskia:
    7 november 2014
    Gefeliciteerd Daan! Heb het ook per sms gedaan, maar weet niet of je dat daar gebruikt. In ieder geval een fijne dag op een mooie plek!
  6. Rika:
    7 november 2014
    Daan gefeliciteerd en natuurlijk ook Rich.
    Fantastische foto's weer en weer een leuk reisverhaal.
    Geniet ze. Groetjes vanuit een koud en winderige kikkerlandje.
  7. Glenn:
    7 november 2014
    Van harte gefeliciflapstaart daan .
    fijne dag maar dat zal wel.heerlijk die verhalen.
    mooie tijd nog.en ik ben benieuwd naar jullie nieuwe verhalen.

Glenn