Sydney en de Blue Mountains

9 november 2014 - Pyrmont, Australië

Zondag 9 November, onze derde dag in de grote stad Sydney. Na anderhalve dag besluiten Rich en ik om een dagtour te gaan maken buiten Sydney. Want dat stadten hebben we gezien, gevoeld en opgesnoven. Vandaag gaan we een tour maken naar de Blue Mountains. We worden om 7:30 opgehaald voorons hotel. We gaan met een grote touringcar richting het prachtige gebied. En dus ook vele andere toeristen. Om 8:15 rijden we over de Harbour Bridge, deze is op het hoogste punt 276 meter hoog. Wat een ding. De afstand van vandaag is 113 kilometer. Als eerste stoppen we in een lief schattig schattig plaatsje, waar we even de benen kunnen strekken en winkeltjes kijken.
Daarna door naar de Blue Mountaintop! Dit gebied wordt de Blue Mountains genoemd omdat er een mega blauwe waas over de bomen gebied hangt, soort vallei. Die blauwe kleur is afkomstig van alle eucalyptusbomen, die een soort blauwe olie laag over het gebied hangt. De bus stopt bij ScenicWorld. Een gebied waar we met een kabel met glasbodem een oversteek maken. Onder de kabel baan is het mega hoog, wel tweemaal de hoogte van Harbour Bridge. Daarna gaan we met een kabelbaan naar beneden, de steilste kabelbaan ooit van australie over de bomen. Beneden wandelen we een stuk door de rainforest en lopen we langs een oude mijn uit ongeveer 1800. Uiteindelijk komen we uit op een punt waar we de railway nemen. De trein. Deze brengt ons via het steilste stukvan australie weer boven. Dit is niet te omschrijven, zo gaaf.... maar een ding weten we zeker, wij waren daar!!!!! Dat stukje trein legde een helling af van wel 52%.
Nadat we hier een paar uur waren, reden we door naar een uitkijkpunt " The three sisters". Wat een uizicht, en dit is de plek waar Robert ten brink ook altijd komt met zijn programma Love is in the air. En ook hier waren wij zelf weer bij. Het is toch niet te geloven allemaal. In het doprje hebben we ook een show bijgewoond an de aborginals. Geweldig om te zien en tehoren. We hebben een stuk van hun geschiedenis gehoord. Hun lichaamsbeschilderingen bestaan uit het geloof, de stam en ze gaven uitleg van hun wapens. De broemdste is de Didgeridoo.
Daarna was het weer 5 kwartier rijden met de bus vooreen bezoekaan een wildlife park. Dit park lag in een voor stad van Sydney. We hebbenhier heerlijk gewandeld. Maar toch gaaf om te zeggen als je de kangooroos en wallabies koala's etc etc al eerder in het echt hebt gezien, zonder gevangenschap in een park. Wat natuurlijk super gaaf was en is even op de foto samen met de Koala......van zo dichtbij.
Onze laatste stop was voordat we op een cruise boot mee gingen. Een ferry van Thomas Cook Cruises. Een river cruise over de rivier van Sydney.
Ja wat zal ik zeggen van deze dag???? Het was super gaaf, heerlijk nog ff eten aan de Darling Harbour en dan op naar het hotel.
Tassen weer klaar maken voor de Maandag.Op naar Melbourne.

1. Rika:
    9 november 2014
    Hoi Rich en Daan, ik ben nu al onder de indruk van jullie reis en met name van deze dag. Wat een overweldigende toer maken jullie. Het kan bijna niet anders dat jullie hier nog heel lang aan zullen terugdenken. Wat een belevenissen!
    Wens jullie een hele fijne voortzetting en voor nu een beetje rust. Want alleen al het lezen van het verslag bezorgt me kramp in mijn beenspieren. Maar ja, die gaan al een paar jaartjes mee, dus daar is niet veel voor nodig! Vele groeten, ook van Rika.
    Jack M.
  2. G. Elzinga:
    9 november 2014
    Zo, dat hebben jullie maar weer meegemaakt. Op internet had ik die kabelbaan al opgezocht. Als ik me goed herinner is het een vrij grote gondel die aan die baan hangt en jullie over dat gebied brengt, toch? Wat een belevenissen, wat mooi, allemaal. Hier gaat alles goed en voor jullie geniet-ze en de groetjes van pap en mam.
  3. Esther:
    9 november 2014
    Dit was ook weer erg mooi...zelfs het lezen van jullie dagboek is mooi...Geniet ze...
  4. Wendy:
    9 november 2014
    Oh wat zal Erik jaloers zijn. De aboriginals.. en nemen jullie een Didge mee...Heb je het zelf ook geoefend om te bespelen.
    Wat een prachtige verhalen hebben jullie weer.
  5. Jan en tineke:
    9 november 2014
    hee heb je krokodil dundee al gezien
    gaaf hoor veel plezier gr j--t