Apollo bay, Melbourne

10 november 2014 - Apollo Bay, Australië

Vandaag onze wekker gezet! En we hadden deze nodig ook. Meestal zijn we wel vroeg wakker. Maar nu wakker van de wekker. Even ontbijten in het hotel 1888 en dan met de shuttle bus naar het vliegveld van Sydney. We waren de eerste die opgehaald werden en hebben zeker nog een uur in de binnenstad van Sydney gereden. Maar allemachtig wat een verkeer en wat gaan er een hoop mensen naar hun werk of wat anders..... mega druk. Rich en ik vonden het super, maar geven elkaar aan dat de stad zeker niet onze voorkeur heeft. Dus op naar het vliegveld en naar Melbourne om daar ook onze auto op te halen bij europ car en ook daar direct de big city achter ons laten. Bij europcar eerste ff een klein dingetje: de meneer achter de balie vertelde ons dat de voucher die we gaven al eens gebruikt was??? Ehhhh paniek!! Nee niet direct maar of we even onze travelagentschap wilde bellen??? Oh oke dat doen we dan maar, we hebben een noodnummer dus op zoek naar telefoon in de tas. Maar gelukkig de man achter de balie deed iets niet goed want de voucher werkte gewoon. Pffffff, gelukkig, daan kreeg het al erg warm! En dat terwijl de buitentemperatuur 10 graden was gedaald in vergelijking met Sydney. Alle papieren getekend en op naar de auto. Een gloednieuwe Huyandai Accent met nog geen 5000 kilometer op de teller. Tassen erin, wegenkaart erbij en op naar Apollo bay. De route die we gereden hebben is: snelweg tot aan Torquay, waar de great ocean road begint. Volgende plaats waar we inkopen hebben gedaan is Lorne. Vanaf Lorne was het nog 48 kilometer naar Apollo bay Maar wat een fantastische weg. Zoveel stopmomenten om te filmen, fotograferen, dat we om 16:15 zeiden we moeten door, straks is het donker voordat we bij B&B aankomen..... We hadden besloten om niet uit eten te gaan. Ook wel eens lekker om gewoon ff stokbroodje, franse kaas en een wijntje + biertje op de kamer.... Heerlijk. Nou dat is maar goed ook, want aankomst bij B&B was na een eindeloze gravelweg bijna 19:00 uur. We zitten echt in the middle of knowhere. Maar gaaf. Op dit moment zitten we in de mega ruime living, met easy listening muziek op de achtergrond te genieten van het mega uitzicht. Het huis staat op een landgoed van 52 hectare. Met een en al uitzicht om je heen. Ver beneden aan de berg zien we nog een stukje oceaan. Morgen is het voor ons een dag relaxen hier. Met alle uitzichten om ons heen. Daan met haar E reader verdiept in een goed boek en Rich heeft ook een boek mee of heeft zijn tablet en internet. Om uurtje of 16:00 raken we naar het dorpje ( denk half uurtje gravelroad) om daar te eten. We blijven hier twee nachtjes. En daarna zullen we richting Port Fairy rijden. En onderweg komen we de twaalf Apostelen tegen. En vele meerdere views!!!! We houden jullie op de hoogte. Voor diegene die denken waarom schrijft ze toch al die plaats namen op. We lezen onder andere van Richard zijn vader dat hij via ons volgt via google earth........ Vandaar bij deze. Dit is echt super hoor hier Gerlof, Rich maakt zulke mega foto's van de zee en de kust hier!!!!! Lijkt wel weer een sprookje, maar toch is het voor ons real life..... Wij zijn super trots en blij dat we dit nu doen...... echt dit is echt een trip om nooit te vergeten. Veel liefs van ons de Aussies.....

1. Sylvia:
    10 november 2014
    Niet alleen vader Elzinga die jullie via Google en allerlei fotootjes en info volgt hoor! ' T is net of ik zelf een beetje in Australië ben. Geweldig om jullie zo te volgen, ga vooral zo door en geniet ze maar weer! X
  2. Man en Kees:
    10 november 2014
    Wat een prachtige reis verhalen allemaal .We leven echt helemaal mee . Ik vindt jullie wel heel stoer maken van alles mee en genieten in het bijzonder allerlei dieren gezien ongelooflijk Heel veel plezier en tot gauw en de volgende trip liefs van man en keesxxxxxxxxx
  3. G. Elzinga:
    10 november 2014
    Dag Rich en Daan. Bedankt maar weer. We hebben jullie weer gevolgd via Google Earth. Om een indruk te krijgen hebben wij in Torquay en Lorne EN op de Great Ocean Road een tijdje ge-streetviewed. Mooi man, wat een wegen, wat een aparte bomen en de weggetjes met aan 1 kant een muur en aan de andere kant paaltjes. Hebben jullie de of een kustweg genomen van Torquay naar Lorne? Van de omgeving hebben wij -tig foto's bekeken via Google Earth. Hebben wij ook een beetje idee wat jullie allemaal tegenkomen en zien. Nog een mooie vakantie verder. "Take your rest" en dan op naar het volgende avontuur. En de auto..natuurlijk even bekeken op internet...Tjonge..jonge...Karretje man!!!! Heel veel plezier en groetjes uit Schagen.
  4. Rika:
    10 november 2014
    Het kan niet op met jullie mooie reiservaringen,wat fantastisch allemaal en weer mooie foto's. Wij genieten ervan.
    Veel plezier, groetjes en liefs Jack en Rika.