Slenterdag door Santa Margharita

4 juni 2018 - Santa Margherita Ligure, Italië

Ontbijt om 8:30, echt op z'n Italiaans zoet, zoet en nog eens zoet. Maar goed voor elkaar, Nadia maakt veel huisgemaakte producten. Na het ontbijt even uurtje in de tuin zitten lezen en rond 10:30 aan de wandel. Slenteren door straatjes, steegjes, achteraf straatjes en trappen lopen om op het hoogste punt te kunnen genieten van een pracht uitzicht over zee. Via een route kwamen we bij Villa Durazzo. Wat een prachtige tuin vol met palmbomen, beelden en een en al rozen. Zo divers wat een vele soorten. Daar ook even een kerkje bezocht en een kaarsje aangestoken. Na 2,5 uur lopen tijd voor de inwendige mens dus tijd voor een lunch met een heerlijke rode chianti wijn erbij. Een flinke regenbui later vervolgen we onze weg. We lopen richting de haven en er komt een ferry aan. Dus we vragen even over het tijdstip voor morgen. Want het plan was om met de Ferry naar Vernazza te gaan. Helaas de Ferry trip kan niet door gaan ivm nog geen seizoen. Na enige teleurstelling besluiten we om met trein te gaan. Het station is hier ook op loopafstand. Namelijk nog geen tien minuten. Daar alvast de kaartjes voor morgen gehaald. Na een kleine siësta gaan we weer het centrum in. Terrasje pakken en pizza scoren. Moeie voetjes dus heerlijk languit op ons bedje en op naar de dag van morgen.

1. Jack:
    5 juni 2018
    Top, het is daar prachtig!
  2. Rika:
    5 juni 2018
    Jullie maken er weer een mooie reis van.
    Mooie foto's en leuk dat we ervan mee kunnen genieten.
    Veel plezier.