Santa Margharita

3 juni 2018 - Santa Margherita Ligure, Italië

Gisteren lagen we natuurlijk na zo'n reisdag vroeg in ons bedje, dus vandaag heerlijk vroeg wakker. We zaten om 7 uur aan het ontbijt. Om exact 8 uur reden we weg van het hotel. Het rijd echt super hoor met navigatie, wat een luxe, je tikt je bestemming in en de navigatie loost je erheen. Niks geen kaart meer lezen, wat een relax auto rijden is dit. Maar Richard zal Richard niet zijn, want hij had natuurlijk bedacht om zijn motor Tom Tom mee te nemen. Daan dacht wat een onzin, maar de auto navigatie kan op zich wel snelwegen vermijden,maar de Tom Tom maakt dan net weer een mooiere route binnendoor. Nou en wat voor een. We besloten om meteen binnendoor te gaan rijden vanaf het hotel, na een uur toch even stukje snelweg gepakt. En daarom ook Milaan vermeden. Want wat een stad is dat. We hebben om 12:15 uur koffie pauze gedaan in een zeer plaatselijk cafeetje in Italië. We besloten om de Tom Tom aan te zetten en Daan reed verder. Na een aantal kilometers begonnen de haarspeldbochten weer te komen. Een prachtige rit, na 2 uur nam Richard het weer heerlijk over. Op de navigatie zagen we dat het nog 2 uurtjes rijden was. Dus af en toe een stop voor wat drinken (koelkast doet zeer goed zijn werk in de kofferbak) broodje en wat lekkers. Om 16 uur bereiken we Santa Margharita. Veel eenrichtingsverkeer en parkeren is best moeilijk hier. En ja de Italiaanse borden lezen we niet, geen idee wat er allemaal op staat in onderschrift. We melden ons eerst maar even bij de B&B. Nadia verteld ons dat we het beste kunnen parkeren in de vakken met de witte lijnen. Dat is gratis. Maar die plekken zijn zeer schaars. We zien op een gegeven moment een grote P. Dus een parking dachten wij. We rijden naar binnen / beneden. Ongeveer hellingen van 13%. We staan binnen en zien dat het een grote kelder is. Maar keren was geen optie. Komt er een oude Italiaan naar ons toe, boos en zeer geiiriteerd. Zijn garage was vol. Dus maar 1 optie, Richard in zijn achteruit de helling weer op...... wat een kanjer, dat doet ie gewoon even..... maar toen verder zoeken voor een plekje. Uiteindelijk staan we op een gratis plek keurig tussen de witte lijnen. Auto blijft nu mooi 6 dagen op zijn plekkie staan. B&B is zeer mooi, kamer met airco, ruime badkamer en een kleine tuin. Heerlijk. S'avonds eerst even een borrel gedaan in de stad. En daarna pasta gegeten. Nog even een avondwandeling langs de boulevard, en op naar onze B&B....