Sicilië 2019 wine tasting

3 september 2019 - Mascali, Italië

Vanmorgen om 9:30 weggereden bij Galea. Eerst naar een dorpje Milo gereden. Daar zou een leuke markt zijn met wijn proeverij etc. Het zag er allemaal leuk uit die kraampjes. Maar alles was leeg. Er was vandaag geen markt. Daarna zetten we de navigatie richting Gambino vino. Volgens google zou daar een wijn proeverij moeten zijn. Na 2 a 3 uurtjes touren vinden we Gambino Vino. Prachtige wine tasting en verkoop. We konden zelfs onze wijnen die we wilden kopen, laten verschepen. Geen probleem. Maar wij zijn heerlijk met de auto!  Na een sublieme proeverij, natuurlijk ook wat gekocht.  Bij het weggaan wordt Richard aangesproken door een italiaan die nederlands sprak. Eigenlijk een italiaan die nu in Nederland woont en ook op vakantie is. Hij zei ons rijd naar Benifante. Daar is ook zeer goede wijn te koop. Dat ligt 11 kilometer van onze Galea af dus dat lag op de route. Ook daar nog twee heerlijke rode wijnen meegenomen. En toen op naar Galea house. Maar wat een regen kwam er weer naar beneden.  Het is van korte duur hoor. Maar wat een water!  Dit waren geen kleine stroompjes water meer. Maar flinke rivieren..... Terug op Galea Farm house scheen de zon weer! Je raad het al: zwemkleding en gaan....