Sicilië 2019 Taormina

4 september 2019 - Mascali, Italië

Oh wat hebben we toch een fantastische vakantie. Rustig aan wakker worden, ook al is dat voor ons altijd rond 7:00 uur. Lekker even buiten zitten op ons stekkie en wakker worden. Rond 8:30 gaan we naar het ontbijt dat voor ons klaar staat. Het ontbijt hier bij Galea bestaat uit; koffie, thee, verse sappen, yoghurt, diversen soorten broodjes,  toast welke we kunnen roosteren,  gekookt ei, gebakken ei, roerei, croissants,  diversen zoete lekkernij. Nou daar begin je dus elke dag mee hier op Sicilië.  Soms heel vluchtig denkend aan thuis waar we normaal aan een ontbijt shake van yoghurt, banaan, druiven en havermout zitten. Maar dat komt over twee weken wel weer.

Vandaag zegt de weersvoorspelling ons dat er kans is op 12 mm regen en bewolkt. We gaan daarom vandaag gewoon op pad, we zien wel. Ik wil heel graag naar Taormina. Een prachtige toeristische trekpleister met een prachtig amfit theater. Daar had ik over gelezen op internet. Afgelopen zaterdag trad Andrea Bocelli zelfs nog op.

Om 9:30 rijden we op weg naar Taormina. We parkeren de auto in een parkeer garage op aanraden van andere nederlandse reizigers. Deze parkeer garage waren de bochten nog krapper dan de karperton garage in Alkmaar. Dus heel zachtjes rijd Richard de auto naar de tweede verdieping. We denken dat het door het weer en het tijdstip komt, want het is nog lekker rustig. Beneden kun je de bus pakken en deze brengt je naar boven in het dorp Taormina.

Want het leuk plaatsje en heel gezellig. We besluiten om meteen naar het theater te gaan. Prachtig uitzicht van boven. En een mooi theater. Het is ook gewoon operationeel. Richard vind het alleen jammer dat het niet in oude stijl is terug gebouwd. Er zijn delen afgebrokkeld en deze zijn opnieuw opgemetseld met hele andere steen soorten. Maar neemt niet weg dat het mooi is om te zien.

We gaan verder aan de wandel. Winkeltje in en uit. Overal terrasjes en trappetjes en doorkijkjes. Aan de grote doorgaande winkelstraat willen wij niet lunchen. Wij gaan natuurlijk op zoek naar iets kleins met mooi uitzicht. En ja hoor dat vinden we ook hier in Taormina. We nemen plaats op een terras welke uitkijkt over een leuk plein. Na een heerlijke lunch lopen we terug via wat achteraf straatjes. Rich koopt nog even een gave zonnebril. Een bijzondere met hout accenten. Ach ja ik verzamel de wijnen, en rich is gek op zonnebrillen.

Op een gegeven moment zien we een bord met een P Lumbi. Daar staat onze auto. Via vele trappen naar beneden komen we lopend bij onze parkeer garage uit. We hebben heerlijk wat uren gelopen in Taormina en rijden terug naar Galea.  We zien dat Galea in het donker ligt, heel veel mist en bewolking. Aangekomen bij Galea het dagelijkse ritueel: duik in het zwembad. Alleen nu met regen. Want de bui barst los.

Na het zwemmen meteen maar douchen en heerlijk even op bed een boek lezen, met de luiken van onze kamer open. Zodat we de regen kunnen zien stoppen. Helaas het blijft donker en nat. Weersvoorspelling komt uit. Maar gelukkig hebben we er verder geen hinder van ondervonden.

We hebben ook vandaag weer genoten van veel moois op Sicilië.

1. Rika:
    5 september 2019
    Weer een mooie en bijzondere dag voor jullie. Bedankt voor het meegenieten. Veel plezier, lieve groet Rikaxx
  2. Mam en Kees:
    5 september 2019
    Weer een geweldige dag .En daar bij dat lekkere onbijt elke ochtendWij zijn zo blij gat jullie heerlijk kunnen genieten van elk moment van de dag En dan die winkeljes ja Daan dat is echt iets voor jou .En de brillen voor Richard. Lieve groet van ons knuffelxxx