Sicilië 2019 Monreale richting Riposto

31 augustus 2019 - Aci Castello, Italië

Na een heerlijk ontbijt van Simona vertrekken we om 9:30 richting onze volgende stek. Gast Farm House in Riposto. Een rit van totaal 240 kilometer. Wij rijden er wat langer over omdat we een paar keer heerlijk binnendoor rijden. Binnen weggetjes van gewoon asfalt, klei en wegen waar restanten van modderstromen onlangs nog geweest zijn.  Deze wegen waren nog nat. Maar verder enorm veel gaten in de weg. We hebben een stopje voorbij Catania. Hier hebben we even een koffie stop gehouden. Nog 25 kilometer te gaan. Wat ons enorm opvalt is dat we van de boot zijn gegaan en daarna geen Nederlanders meer hebben gezien.

Aankomst Galea Farm House 15:00 uur. Een oprijlaan van 500 meter lang. Meteen zijn we gesignaleerd. Kan ook niet anders met deze Bam auto. Er komt een vriendelijke jongedame ons verwelkomen. We krijgen meteen een rondleiding. Ze laat ons de Farm zien, de receptie, restaurant, ontbijtzaal en daarna onze kamer. Wat een prachtige stek. Mooiste uitzicht van alle kamers. We hebben zicht op het zwembad, boomgaard vol citroenen en de bergen. Links kijken we op de Etna. We leggen onze spullen op onze kamer en lopen daarna naar het zwembad. Daar is een bar met bardame genaamd Daniela. We krijgen een welkomst drankje.  Heerlijk genietend van de omgeving nemen we alles even waar. En ja we horen Nederlanders. Ze zijn er dus wel! Deze mensen komen uit de achterhoek en vliegen vanavond terug. Ze waren zeer verbaasd dat wij met eigen auto zijn. Waarom we niet gewoon Fly en drive hebben gedaan. Nou gewoon omdat we niet standaard mensen zijn en we wilde de boottrip genua palermo ervaren.

Daarna heerlijk een duik in het zwembad en wachten tot de zon ondergaat. S avonds gegeten bij het restaurant hier om de hoek van ons eigen terras. Nog even lekker nazitten en dan heerlijk straks naar ons bedje.

Morgen houden we relax dag aan het zwembad. Heerlijk languit een boek lezen en af en toe een duik in het water.

1. Rika:
    1 september 2019
    Ziet er goed uit, geniet van jullie relaxdagje.
  2. G. Elzinga:
    1 september 2019
    Opnieuw weer heel wat ervaringen opgedaan. Van alles wat, dus niet verkeerd. Vanmiddag Max Verstappen gekeken in Spa (Belgische Ardennen). Na 350 meter kreeg hij een tik. Meteen einde verhaal. Verder saaie 44 rondjes. Gisteren in Spa formule 2 afgelast na een enorme crash. Gevolg: 1 dode coureur en 1 zeer zwaar gewonde. Dit even tussendoor. Geniet verder van iedere dag en op naar de volgende verrassingen. gr. Pap en Mam.
  3. Mam en Kees:
    Mam en Kees '.
    Geniet ellke dag van deze mmoie trippen ,ddie jullie gaan maken .Richard lekker he die mosselen
    Als je thuis komt gaan we samen die mosselen eten nHeerlijk. .Wat een mooi zwembad lekker een duik nemen en lekker relax doen knuffek van Mam en Kees