Sicilië 2019 dagje Riposto

1 september 2019 - Mascali, Italië

Vandaag na het ontbijt lagen we direct al even aan het zwembad. 26 graden, geen zon. Maar dat geeft niks. Het is heerlijk. Alleen na een uurtje toch wat regendruppels, niet veel hoor. We zeggen tegen elkaar, we kunnen nu ook heerlijk de benen even strekken en lopend naar Riposto gaan. Volgens google maps is dat 1,5 kilometer. We gaan op weg. Eerste stuk geen fiets of voet pad. Dus de auto's rijden direct langs je. Gelukkig is het zondag, dus heerlijk rustig. Maar evengoed uit kijken natuurlijk. Al snel bereiken we het dorpje Riposto. Het is een oud en authentiek dorpje. Veel met mooie balkonnetjes en planten erop. Heerlijk al die oude gebouwen bekijken. We lopen in vele kleine straatjes. Erg mooi om even door te lopen. Opeens staan we aan de zijkant van een kerk. Ik dacht even naar binnen te gaan, maar er was een dienst bezig. Dus toch maar even gewacht met kaarsjes aansteken. Deze vakantie veel mensen voor wie we een kaarsje aan willen steken. Maar er volgen nog meer kerkjes, dus lopen we door. We gaan ook even op zoek naar een pin automaat, morgen dagje Etna met gids, dus moeten even cash halen. De eerste bank is buiten dienst, de tweede bank lukte het ook niet, reden onbekend. En derde gelukt! 3x is scheepsrecht zeg maar. We zien in een klein straatje een terrasje van 4 parasols. We gaan daar heerlijk een bak koffie drinken met wat lekkers. Richard zei meteen we gaan hier vaker heen, was lekker goedkoop. Nog geen 5 euro! En het was heerlijk. Onderweg lopen we langs een groente en fruit winkeltje,  we besluiten om daar heerlijk vers fruit mee te nemen en lassen een fruit avond in. Vorig jaar deden we dat ook en dat bevalt zo goed. We kochten hier ook meteen een flesje wijn. Zeer aardige verkoop mannetje. Wij denken dat ie gewoon ff een prijsje maakte voor alles.  Hahaha ja dat geloof je dan maar, zij verstaan geen engels en wij geen italiaans. We lopen terug via de haven van Riposto en komen dan ook langs vele verse vis kramen!!! Nou ja wat je onder verse vis verstaat. Het ligt gewoon buiten, in inmiddels 28 tot 30 graden. Verse vis heerlijk hoor, maar deze lucht vinden we niet zo..... we lopen een flink stuk door totdat we denken om maar weer eens rechts af te gaan. Uiteindelijk lopen we een flinke ronde en komen we na 8,5 kilometer weer uit bij Galea Farm House. Inmiddels schijnt de zon, dus meteen bikini en zwembroek aan en een duik in het zwembad. Heerlijke eerste dag hier.

1. G. Elzinga:
    2 september 2019
    Bedankt maar weer voor jullie teken-van-leven en natuurlijk het fotoverslag. Mooi man!!!! Wat een mooie oude smalle straatjes. En die gebouwtjes!!! Ik weet het niet zeker natuurlijk, maar die bloemen lijken wel van een Hibiscus. Zou zomaar kunnen. Nog plezierige dagen verder en tot schrijfs. Groetjes pap en mam
  2. Rika:
    2 september 2019
    Leuk jullie verhaal weer en de mooie foto's. Ik reis een beetje mee op afstand. Veel plezier en tot het volgende reisverslag. Lieve groet, Rika