Sicilië 2019 Casa di Simona

30 augustus 2019 - Monreale, Italië

Gister zijn we om 18:30 van de boot afgereden, navigatie op Monreale. Dat is op 8 kilometer afstand hier vandaan. Eerst stukje Palermo door. Ook hier rijden ze als gekken. We zien heel veel kleinere auto's en allemaal deuken. Wij snappen dit wel. Rich rijdt eigenlijk gewoon mee met het verkeer. Optrekken en gas open en gaan. Daan die mee kijkt, maar je moet ogen hebben aan alle kanten. Rotondes waar 3 banen zijn, rijden ze hier gewoon met 5 naast elkaar. Maar na 20 minuten rijden wij zonder schade Palermo uit.

Nog geen kwartier later staan we voor onze Casa, waar we 2 nachten verblijven. Prachtige stek, grote kamer met uitzicht op Palermo

S avonds even een wandeling naar de supermarkt voor een klein hapje en een drankje. We genieten van onze eerste avond op Sicilië vanaf ons balkon.

Vrijdagochtend worden we om 8:30 welkom geheten door Simona en haar dochter Sofia. Er staat een prachtig ontbijt voor ons klaar.

We besluiten vandaag een klein tochtje te maken. We gaan om 10 uur de deur en Rich start de auto. Shit, njente, noppes, nada. Auto deed niks. Een aardige italiaantje ook in onze B&B hoort dit en komt al helpen. Hij probeert in italiaans dingen te zeggen en wij denken hem te begrijpen. Rich besluit om het pad naar onze B&B achteruit naar beneden te nemen. Kon niet vooruit omdat de auto niet gedraaid kon worden zonder stuurbekrachting en rembekrachting... maar oke dan dus 1 optie: achteruit. Je wil niet weten wat voor weggetje!!!! Oke, we stonden uiteindelijk beneden. Maar der gebeurde niets met de auto. Een tweede italiaan komt erbij. Met gelukkig start kabels. Deze italiaan sprak maar over si si hollandais... max max max.... verstappen. Hahaha. Maar gelukkig liep de auto weer zeer snel. Pppffff 35 graden en inmiddels handjes vol zweet, maar we konden verder. Wat een avontuur. En dat allemaal omdat we een stekker van een koelkastje er niet uitgehaald hadden! Stom stom stom.

Prachtige route gereden richting natuur gebied Bosco della Ficuzza. Jammer het was geen echt wandel gebied. Op naar een volgend plaatsje. We rijden een zeer klein dorpje in Villa del Fratti. Met weggetjes van 15% hellingen. Voor Rich is niks te gek. Maar voor Daan was dit de tweede uitdaging voor vandaag. Opeens een plens bui!!! We zagen deze al hangen. Maar opeens kwam die naar beneden gestort. We staan op een splitsing, recht door was geen optie ivm regen. Weggetjes worden glad. Bah niet te rijden. Maar rechts af kon ook niet. Te smal...maar we proberen het. Rich voelt dat hij geen grip had. Daan stapt uit om te kijken en ja hoor! We staan op een putdeksel. Rich achteruit en gas! Heel voorzichtig met de aanwijzingen buiten van Daan kan hij dan toch de hoek om rechtsaf..... Daan is er klaar mee en wil het dorp uit! Maar eerst in de auto zien te komen. Want die bui is heftig. Het water gutste over de weg. Allemaal kleine riviertjes. Daan kon nog niet instappen. Zo smal en auto's die geparkeerd stonden. Na enige meters voor de auto te hebben gelopen, mocht ze dan toch weer mee!!! Zo dat was avontuur twee.... Rich geeft aan even een stopje te doen. Maar dan wel eerst dit dorp uit!!!! Hopen dat de bui dan ook over is.

Na een kleine 20 minuten stoppen we bij een restaurant. Eerst even een lunch scoren. Want het is bijna 15 uur. En geen seizoen, dus veel restaurantjes zijn ook gesloten. En ja we kunnen terecht voor een pranzo. ( lunch). Rich heerlijk aan de spaghetti en Daan Tortelini. Koffie toe. Ultiem genieten.

Rond 17 uur zijn we weer terug bij onze Casa. Heerlijk op ons balkon. Boek erbij en relaxen. Ook weer een dag om nooit te vergeten. Maar dat zal deze hele vakantie wel zo zijn.....

1. G. Elzinga:
    30 augustus 2019
    Dag Richard en Daan. Ja hoe moeten wij deze dag beschrijven? Een dag dus met allerlei ongemakken afgewisseld met mooie- en relaxmomenten. Spannend wel. Want...eehhhh hoe lossen we dit op en eehhh hoe lossen we dat nu weer op. Maar met z'n tweetjes redden jullie het wel. En als de tijd daar is: lekker eten met een neut. Of niet soms?
    Groetjes pa en ma.
  2. Mam en Kees:
    31 augustus 2019
    Hier een recatie van ons .Dat is echt domme Pech Ja wie denk daar nu aan om 123een stehker erut te halen .En dan op zo'n lekker smal weggetje .Maar ook dat is jullie weer geluk .Drink een goed glas wijn erop .Leive Groetjes vam an en Kees!!!!!!!!!