Sicilië 2019 Onderweg naar Genua Ferry

29 augustus 2019

Zoals al eerder beschreven stond, op naar de Gotthardpass. Maar door de vele wegwerkzaamheden een afslag niet kunnen nemen, en daardoor doken we zo de Gotthardtunnel in. Wat betekent dat we een paar uur eerder dan gepland Italië zullen binnen rijden. Maar direct na de tunnel zet Richard de navigatie op vermijd snelwegen en tolwegen. En we rijden een prachtige route binnendoor naar Genua.

Exact 12:30 rijden we Italië binnen. En om 13:30 onze eerste stop in Dorno. Een pittoresk dorpje, helaas in de regen. We gaan gewoon ff aan de wandel en zoeken een lunch plekje.  Even navraag bij de plaatselijke tabachio. En nog geen tien minuten later zitten we aan een heerlijke pizza bij Al Faro.

Om 17:30 rijden we Genua binnen. En meteen zien we de ramp plek waar vorig jaar de brug is ingestort. We rijden er gewoon als ware onder door.

Nu op zoek naar de juiste afslag naar de Ferry. Want wat is Genua groot. En wat is de infra structuur slecht.  Voorbeeld: navigatie zegt rotonde drie kwart,  maar er is geen rotonde. Ga zo maar door.

Om 18:30 rijden we het terrein op van waar de Ferry vertrekt. En nu wachten maar tot we erop kunnen. Om 19:30 komt er een man van de Ferry naar obs toe en vraagt Daniëlle uit te stappen. Ze zal lopend aan boord moeten. We spreken af dat we elkaar op de boot ergens??? ontmoeten. Maar al vrij snel vinden we elkaar.

We hebben geen hut, maar wel een geboekte stoel. Wat een luxe stoelen zeg, kunt gewoon achter uit.  Echt luxer dan in een vliegtuig.  We gaan heerlijk aan dek, het is 25 graden, dus liefst zo lang mogelijk buiten.

Rond 23 uur doen we samen rondje boot. Beetje laat want sommige bars gaan al dicht. Maar er is entertainment, live muziek etc etc. 01:00 alles stil. Dus op naar onze luxe stoelen.

Maar jeetje de hele ruimte van al die stoelen, was maar 10% in gebruik. Dus we nemen het ervan. Beiden languit op elk 4 stoelen.  En zo af en toe kunnen slapen.

6:30 zijn we weer aan de wandel gegaan. Bakkie koffie gehaald. Belangrijkste start van de dag

Verder vandaag voor de inwendige mens gezorgt. Niet veel, want je doet tenslotte ook niet veel. Deze dag bestond vooral uit heerlijk lezen en af en toe een tukkie.

Aankomst Palermo 17:15.

1. Mam en Kees:
    29 augustus 2019
    Nu verderop weg naar de eerste bestemming op SiciliE" 'groetjes va ui ALPHEN a d RIJN
  2. Rika:
    29 augustus 2019
    Wat een leuke en bijzondere ervaring zeg. Bedankt weer voor jullie leuke reisverslag en de mooie foto's. Lieve groet Rika.
  3. G. Elzinga:
    30 augustus 2019
    Dag Richard en Daan. Mooi verslag. Leuk geschreven en ja... verrassingen maken het altijd weer even spannend van... Oh...wat nu?. Maar daar is altijd wel weer een oplossing voor. Navigatie werkt niet goed.. welke kant moeten we op.. Weet je gewoon kijken naar de zon waar die staat en dan bepalen welke richting je op moet. In ieder geval weer leuke uurtjes gehad. Ik zou zeggen, ook namens mam: "Veel plezier verder en geniet".
    Groetjes Gerlof en Marianne.