Dag met een toetje

2 juni 2018 - Airolo, Zwitserland

Na precies 12 uur onderweg zijn we vandaag gestopt bij Hotel des Alpes Airolo.
Dit hotel staat halverwege de Gotthard pas. We gingen met flinke regen weg uit Hippo. Maar in Duitsland alles al mooi en droog. Veel snelweg in Duitsland dus dat reed lekker door. Onderweg zagen we nog een zeppelin, ooievaars nest en een omgevallen aanhanger. Dat laatste was het enige oponthoud. We reden rond 13:00 Zwitserland in. Maar meteen een ander land. Prachtige bergen, veel groen en super mooie meren en kolkende rivieren. Bij onze laatste stop zo'n 35 kilometer voor de Gotthard pas besloten we om een stuk van deze pas alvast mee te nemen. Want niks is mooier dan zo'n pas rijden in plaats van door de 17 km lange tunnel. Vele motorrijders waren dit met ons eens. En veel fietsers. Echt respect voor de fietsers want wat een klim.
Daniëlle heeft ook zelfs het grootste stuk van de pas gereden.... spannend maar ook super gaaf. Eeuwige sneeuw gezien. Mooi zijn ook de huizen die in de bergen staan. Het doet ons denken aan Heidi en Peter.
Biertje smaakt nu goed.... zo even naar de kamer en dan straks even lekker warm eten.
Temperatuur van vandaag 26 graden.
En bovenop de Gotthard 13 graden. Dat was ook meteen ons toetje van vandaag