Een na laatste dag van Cinque terre

8 juni 2018 - Monterosso al Mare, Italië

Vandaag een super ontbijt buffet. Er was echt van alles. Na het ontbijt besluiten we het laatste dorpje te bezoeken van Cinque terre: Monterosso. En ook hier is het weer anders. Aan de ene kant van dit dorp veel resorts en stranden. En aan de andere kant het historische gedeelte, wat wij natuurlijk het mooiste vinden. Stukje cultureels: dit dorpje is op 25 Oktober 2011 getroffen door een modderstroom die veroorzaakt werd door 542 mm neerslag. Dit gebeurde slechts in 6 uur tijd. Het is ongelooflijk je ziet daar niks van terug. We zagen het aan de foto's die in de kerk hingen. Ook hebben we een begraafplaats bezocht. Klinkt gek maar erg mooi om te zien. Vanochtend dacht Daan er aan om haar E reader mee te nemen om mischien paar uurtjes op het strand door te brengen. Maar om op het strand te komen mag je eerst 23 euro betalen en dan heb je een ligbed met parasol. Rich en ik zitten dan toch veel liever voor 23 euro op een terras en heerlijk mensen kijken....Het lijkt wel of er hier een touringcar is gestrand met amerikanen! We zien veel groepen voorbijkomen, genummerd en wel en we horen de gids zeggen let op over 1,5 uur vertrekken we weer.... Dan is dit toch echt heerlijk hoor, gewoon zelf met de trein, je koopt een cinque terre kaart voor 3 dagen en je kan onbeperkt treinen en gebruik maken van vele wandelpaden. We zijn na een dag Monterosso om 17 uur weer even bij ons Hotel. We hebben echt 4 fantastische dagen hier in heel Cinque terre. We hebben op ons gemak alle vijf de dorpjes bekeken. Ook heel veel de achteraf straatjes. Die zijn het allermooist. Maar wat hebben we een traptredes gelopen. We liepen net naar ons hotel en dat ligt hier in Riomaggoire ook op het hoogste punt. Ik zelf kan nu wel zeggen dat het echt genoeg is! Maar alleen nog 1x naar beneden voor diner. Hhhmmm oke dat is niet anders. Maar toen spraken we net Andreas van de receptie en die gaf een aanbeveling van het restaurant hier om de hoek. Yessss dat doen we Rich. Top helemaal zin in. Maar eerst even een rustmomentje......Heerlijk restaurant en maar 200 meter van het hotel. Daniëlle heeft catch off the day gegeten, dit was Spatula fish. Een aanrader hoor Gerlof! En Rich had zeebaars. Koffie toe en in het hotel onze koffertjes voor morgen weer klaar gezet. Morgen nemen we de trein richting Santa Margharita en lopen we naar onze auto. We zullen dan onze reis vanaf daar met de auto weer vervolgen. Richting Casa Valle Erro in het plaatsje Melazzo. Een prachtige B&B van een nederlands echtpaar. ( volgens FB site) voor diegene die fb hebben en nieuwsgierig zijn, kijk maar eens op hun FB!!! Dan snap je zeker dat we daar wel een weekje willen vertoeven.