De reis naar Port Fairy

12 november 2014 - Port Fairy, Australië

Na een goed ontbijt op tijd weer in de auto om vandaag 225 kilometer af te leggen naar eindbestemming Port Fairy. We rijden om 9:00 uur weg. Rond half tien komen we bij een afslag Otway Lighthouse. Wij als nederlanders moeten toch echt even die vuurtoren bekijken. Een route van 12 kilometer waar we tweeeneenhalf uur over doen. Prachtige mooie weggetjes vol met koala beren. Her en der natuurlijk stoppen om te fotograferen etc. Maar uiteindelijk ook de mooie vuurtoren bekeken. Rich heeft heeft deze ook beklommen. We rijden weer verder. Rond een uurtje of 13 stoppen we om te lunchen. En na de lunch zijn we zomaar opeens bij de 12 apostellen. Maar wat is dat gaaf zeg. En dat vinden honderden japanners ook en de vele touringcars met toeristen. Doordat al die japanners ons voor de voetem lopen, dachten we bij ons zelf, kan dit niet anders!!!! En of het anders kon! Er vlogen ook helicopters. Daan zegt nog tegen Rich zullen we met de heli, en Rich zegt oke ongeacht wat het kost??? Ach je bent hier maar 1 keer, dus doe gek.... we besluiten een vlucht te nemen van 25 minuten en met film na afloop. Ff snel die credit card erdoor en hoppa we gaan met de helicopter omhoog. Maar dat is ook weer geweldig om mee te maken. Hoe kan je bedenken dat je s ochtends nog gewoon aan je ontbijt zit en je weet dat je weer gave dingen gaat zien onderweg..... maar dan met een helicopter vlucht. Nou dat is echt te gek hoor. Ik krijg gewoon weer kippenvel, zo mooi was het en is het...... En die film das ook weer een prachtig aandenken. Na de vlucht toch ook nog even foto's gemaakt op diversen uitkijkpunten. Maar daarna toch maar doorgereden anders zouden we ook laat aankomen in Port Fairy. Nou het werd evengoed alweer 18:00 voordat we hier in onze villa gezetteld waren.
We hebben hier gewoon een compleet huis met twee slaapkamers en alles erop en eraan. En wat een uitzicht, pal aan zee, je hoort de branding gewoon binnen in het huis.... wat zullen we lekker slapen.
We hebben heerlijk nog buiten kunnen zitten tot uurtje of 19:30. Daarna lekker naar binnen en voor het eerst zelf gekookt in drie weken. Ook lekker en gezellig.
Morgen komt Ans ons opzoeken in Port Fairy. Zij ging hier vroeger altijd met het hele gezin op vakantie en wil ons graag de omgeving laten zien. We hebben afgesproken dat ze naar ons huis komt en doen eerst koffie hier aan het strand, daarna weer even op pad. Maar dan gezellig met Ans.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sylvia:
    12 november 2014
    Wow, wat supergaaf! Dat park niemand jullie meer af. Nu al benieuwd naar alle foto's en film! Geniet nog jullie laatste week! X
  2. Rika:
    12 november 2014
    Wat gaaf zeg,wat een mooie ervaring in de heli.
    Genieten doen jullie volop,super hoor.
    Dit vergeten jullie je hele leven niet meer.
    Nog veel plezier, groetjes Jack en Rika.
  3. Jan en tineke:
    12 november 2014
    waar is nu die foto van de vuurtoren?
  4. G. Elzinga:
    12 november 2014
    Bedankt voor het verslag. Tuurlijk, ff een heli, so what. Tenslotte wil je ook wat zien van de Apostelen. Wat een belevenis en wat mooi zo'n credit-card (grapje!!) Mooi makkelijk toch!? Ik heb even ge-steetviewd in Port Fairy (Vic). Prachtige omgeving, en een prachtig uitzicht op strand. Althans als je langs de kust rijdt vanzelf. Ik had graag jullie onderkomen gezien in Port Fairy, maar straatnaam en nummer stond niet vermeld. In ieder geval heel veel moois nog in Australie en de hartelijke groetjes aan Ans van ons uit een bewolkt, vochtig en kil Schagen. Groetjes van Mam en pap.
  5. Wendy:
    12 november 2014
    Het is maar goed dat jullie een reislog bijhouden, anders weet je straks niet meer wat je hebt gezien en waar het was. Wat een ervaringen doen jullie op. Ik wil ook zo'n huisje met zo'n achtertuin, heerlijk wegdromen s'morgens met een kopje thee...mmm. We dromen nu al weg bij al jullie mooie verhalen. Geniet er nog maar lekker van, het gaat al snel genoeg!!
  6. Saskia:
    12 november 2014
    He wereldreizigers wat hebben jullie weer veel gezien/beleefd! (Krijg ook weer reiskriebels maar dat moet nog maar even wachten). En wat gaaf een huis aan zee daar zal je idd vast lekker slapen!
  7. Niels Eikenaar:
    12 november 2014
    Gaaf hoor! Mooie verhalen allemaal komen weer allemaal goeie herinneringen boven, heb 6 jaar geleden ook nog in zo'n heli gezeten echt weer een super mooie vlucht! Geniet van alle mooie momenten! Groetjes Niels