Port Fairy

13 november 2014 - Port Fairy, Australië

Vandaag krijgen we bezoek van Ans, we hebben haar gister gebeld en ze komt hiernaar toe om koffie te drinken. Wat een gezellige tante!!! Ze heeft ons prachtige kleine plekjes laten zien van Port Fairy. Ze kwam hier vroeger altijd met het hele gezin op vakantie en daarom wilde ze ons graag rondleiden. We rijden eerst naar een stukje beach waar de surfers volop aan het wave surfen waren. Daarna naar het kleine haventje gereden van Port Fairy en hier liggen de prachtig kleine bootjes. Niet van die miljoenen schepen. Leuk om te zien. Vervolgens rijden we door diversen straatjes en parkeren we de auto. We gaan te voet verder en opeens staan we voor het huis van de huidige president van de staat Victoria. Maar wat bleek dit was hun voormalig vakantie huis. Super omdat te zien en met Ans te delen. Ze vertelde alles ook zo trots...........Jaren geleden verkocht, ook omdat haar man Eric ( helaas twee jaar geleden overleden) hier niet wilde gaan wonen. Hij hield niet van de zee omdat hij vond dat alles roest van zee... Maar Ans is nog altijd een liefhebber van de zee. En genoot daarom ook met volle teugen om hier weer eens te zijn.
We gaan lunchen in de oudtste pub van Port Fairy. Na de lunch wordt het weer heel gek, mega warm. Maar geeft niets, alles beter dan frisse temperaturen. ( de aankomende dagen staat ons namelijk wel kou te verwachten, 16 graden in de grampians)
We rijden richting een stukje beach/ haven en gaan een wandeling maken naar een vuurtoren. Prachtig mooie foto's gemaakt. Na deze wandeling stappen we weer in de auto en rijden naar Towerhill. Een vulkaan die inmiddels ruim twintig duizend jaar niet actief is. Wij lopen daar gewoon even in. En zien weer prachtige natuur en beesten. Emoe's en koala's... Nog even daarna door een dorpje Koroit gereden. Een Iers dorpje. Klein maar wel heel leuk. Tot slot nog naar een uitkijkpunt geweest. Waar het kleurenspel van de natuur heel mooi te zien is. Al met al mega geslaagde dag gehad met Ans. Ze brengt ons naar het appartement en gaat zelf direct door naar Hamilton waar ze woont. Ze wil voor donker thuis zijn ivm de vele kangoeroes die de wegen daar over steken. Ans drukt ons nog goed op het hart, kijk goed uit richting het gebied naar de Grampians en naar Hamilton ivm dit wild life. We zullen as maandag rond 16 a 17 uur in Hamilton arriveren beloven we, dus voor donker bij Ans. Maar eerst morgen richting de Halls Gap in het gebied the Grampians voor drie nachten. We zullen hier geen wifi hebben, dus wordt eerst weer dagboek bijhouden met papier en pen. Wendy Douma dank daarvoor, we maken veel gebruik van het dagboekje die je ons hebt meegegeven....... Tot over een paar dagen allemaal!!!!

1. Rika:
    13 november 2014
    Het is toch elke keer leuk om jullie ervaringen te lezen.
    Wat een bijzondere reis,dit pakken ze jullie nooit meer af.
    Geniet van de Grampians.
    We zien uit naar jullie volgende verslag.
    Groetjes Jack en Rika
  2. G. Elzinga:
    13 november 2014
    Dag Rich en Daan. Bedankt voor de linkjes. Luxe hoor, zo'n verblijf op het duin aan de kust. Super, man!! Blijf genieten van alles wat er verder op jullie af komt. Groetjes van Mam en pap.
  3. Wendy:
    16 november 2014
    Fijn Daan en Rich, dat het ouderwetse dagboekje toch nog van pas komt. Jullie beleven zo ontzettend veel, te veel om zonder dagboek/reislog te onthouden wat voor prachtigs jullie allemaal hebben gezien.