The Grampians, Dulc Cabin

16 november 2014 - Halls Gap, Australië

Op 14 november laten we Port Fairy achter ons, na een aantal the great ocean road en de prachtige zee rijden we nu het binnenland in. Ons eindbestemming van vandaag is Halls Gap in het gebied the Grampians. Ongeveer 200 kilometer. We doen eerst nog even inkopen in de supermarkt in Port Fairy. De aankomende dagen hebben we weer een huisje en zorgen we zelf voor ontbijt en diner. Aangezien de temperatuur laag is vandaag kunnnen de boodschapjes dat wel hebben in de kofferbak.
Onderweg komen we langs een uitkijkpunt waar we stoppen, het is een eeuwenoude vulkaan The Mount Rouse. We lopen naar boven waarwe een mega uitzicht hebben.
Terug bij de auto ff een croissantje en weer door. Om 14: 00 zijn we bij Dulc Cabin!!! Een prachtig gaaf houten huis met alles erop en eraan. Precies weer zoals de foto's op internet. Zelfs een whirpool waar Rich diezelfde avond meteen gebruik van maakt. Alle ramen zijn mega groot en tot op de grond. Machtig mooie natuur en niemand om je heen..... Zelfs de douche ruimte heeft een glazen dak, dus vanuit je bad kijk je s'avonds naar de prachtige sterren hemel.
Maar eerst hebben we diezelfde middag meteen een van de vele wandel routes gemaakt. Een wandeling van 2,8 kilometer. Deze werd uiteindelijk 6 omdat we de ronde hebben afgemaakt door terug door het dorp te lopen. Aan de kant van de weg vind je zomaar een gallery en hier zijn we naar binnen gegaan. Wat een prachtige schilderijen. Niets een gekocht hoor, want daar vragen ze veel geld voor en dat hebben wij er niet voor over. Maar gaaf om niet te zien wat deze man maakt. Hij maakt schilderijen van dieren die hij zelf heeft gezien. Hij kwam zelf net uit Afrika, dus hij was druk bezig met olifanten. Wij hebben van hem wat kaarten gekocht van dieren die wij hier gezien hebben. Vandaag via de wandeling namelijk gespot: rode vogels, possum, herten, kangoeroes en kaketoe. Om 17:30 weer in ons paleisje en we zitten echt volop te genieten avn alle kangoeroes ommons heen. Werkelijk waar zo gaaf en zo echt.... Real wild life. Voor, achter en overal om ons huis.

Zaterdag 15-11:
Vandaag heerlijk worden van alle vogels om ons heen, lekker koffie, goed ontbijt en rond 9:30 stappen we in de auto om onze broodjes voor de lunch te halen bij de bakker en op naar onze eerste wandeling van vandaag. Overal lees je hier voordat je aan de wandel gaat neem mee: genoeg wateren broodjes... De wandeling die we eerst doen is Sundial Peak. 5,5 kilometer. Paden zijn goed te lopen alleen de laatste 500 meter waren rotsen klimmen en klauteren. Maar zeker de moeite waard. Wateen uitkijkpunt. Links keken we op het dorp neer en Lake Belfield. En rechts keken we op de Mount Rosea berg. Een lunch stop gehouden saampies bovenop de berg.
Daarna zijn we gereden naar de Mac Kenzie watervallen. Afgelopen Januari is dit hele gebied geteisterd door bosbranden, en dit vonden we al indrukwekkend. Alle bomen zwart geblakerd en hier en daar wat groen van 30 cm. Deed wel erg somber aan. Maar de watervallen beneden waren prachtig mooi. Maar wat een wandeling. We liepen naar beneden en al drie keer schoot er door Daan heen" we moeten straks weer omhoog"..... En tsjaaaa dat werd echt een klim. Ik weet niet meer hoe vaak we gestopt zijn, maar het was wel nodig. Wat een trappen zeg. Maar het was de moeite waard. En we hebben gelukkig altijd water bij ons... want het was warm....
Op de terug weg in het dorpje gestopt voor een super ijsje.... Dat hadden we verdiend. En ze zijn lekker hier de ijsjes...Jammer dat je dat niet kan meenemen.
De weersvoorspelling van vandaag zou zijn, in de namiddag regen en ja hoor we waren 16 uur bij ons huisje en het begon te regenen. De mensen hier allemaal blij, want ze wachten al 6 maanden op regen, het is hier gort en gort droog. Het is een beetje blijven regenen tot een uurtje of acht, maar dat maakt voor de kangoeroes niets uit. Wij hebben dus weer heerlijk live beelden zitten bekijken van deze beestjes. Zelfs een mamma kangoeroe met een kindje naast haar. Wij vonden het kindje al best groot, maar zodra er gevaar ( geluiden voor hen) waren, hup dook dat kindje zo weer in de buidel. Verbazingwekkend was dat om te zien zeg....

Zondag 16-11
Vandaag zondag relax daggie, we genieten allebei dat dit een beetje relax dagen zijn aan het einde van onze mega trip. Heerlijk relaxen en geen vaste tijden voor ontbijt ect.
Eerst rustig aan wakker worden, koffie zetten en allew rustig aan. Wanneer we zin hebben maken we ontbijtje en gaan we weer een wandeling maken.
Vandaag een wandeling naar Turret Falls van 2 kilometer....Dat is genoeg, want Daan is degene die mega spierpijn heeft, met name de kuiten.... Zal het toch van al die trappen komen naar die watervallen van gister? Of van die klimmen naar boven... Leuk wandelingetje gemaakt en we gaan verder naar een uitkijk Balconies. Weer ff een kilometertje of twee.... ach das niks, Hahaha niks wel klimmen hoor!!!!! Maar huppakee doorgaan. En als je dan bij het uitzicht bent ohhhh das gaaf hoor. We zeggen allebei mischien wel het mooiste punt van wat we tot nu toe hier in the Grampians gezien hebben. Terug bij de auto gaan we lunch stopje opzoeken beneden bij het meer. Daarnanog naar een centrum waar van alles te lezen, zien was over the aboriginals. Alleen dat viel tegen. We besluiten lekker naar het huis te gaan. De zon schijnt, dus heerlijk genieten van onze buiten terras. Vanavond nog 1 nachtje hier en dan morgenochtend naar Hamilton, naar Ans haar huis. Daar verblijven we onze laatste drie nachten. En dan helaas zit ons avontuur er bijna op. Moet er eigenlijk nog niet aan denken. Maar einde van de week zullen we weer echt in ons eigen huis zijn!!!!

1. Hannie:
    16 november 2014
    Gelijk 'de zondagskrant': lees ik altijd op zondagochtend met het idee: dáár kunnen we wel heen! Denk ik nu ook! Maar....dát gaat niet lukken! Heerlijk dat we nog steeds mogen meegenieten van jullie reis!
  2. Rika:
    16 november 2014
    Blij dat we weer wat van jullie horen,genieten elke keer weer van jullie reisverhalen,wordt voor ons ook afkicken hoor.
    Maar nog helemaal niet aan denken,jullie hebben nog een aantal mooie dagen voor de boeg.
    Geweldig de kangoeroes om jullie heen.
    Geniet nog van alles.
    Groetjes en liefs Jack en Rika.
  3. Wendy:
    16 november 2014
    Geniet er maar lekker van, vooral die zon. Hier is het al 2 dagen druilerig weer, vies nat. Dus dit jaar een natte Sinterklaas intocht gehad.. ja ja die is ook weer in ons kikkerlandje..Veel plezier nog en neem die zon maar lekker mee, anders valt het straks zo tegen hier...
  4. Michiel:
    16 november 2014
    Vanmorgen even rustig jullie verhalen doorgelezen, genieten zeg!
    Gr.Jansje en Michiel
  5. Dorien&Jan:
    16 november 2014
    Hoi Daan en Rich, al zit het er dan bijna op ........
    dit pakken ze je nooit meer af! Deze ervaringen van jullie "wereldreis" gaan gewoon de geschiedenis in. Geniet nog even volop en dan .... Nederland wacht op jullie. Neem wel even wat zon en warmte mee want die missen we hier al een tijdje. En doe in ieder geval je dikke trui en shawl in je handbagage. groetjes van de Paauwtjes ;)