Lapland 2017 dag 6

16 februari 2017 - Kolari, Finland

Vanacht iet wat laat naar bed, maar vandaag gewoon de wekker weer om 8:00 uur. Meteen de ski kleding weer aan want er wacht ons een winterwandeling. Op de temperatuur meter is te zien dat het kouder is geworden, minus 8 graden. 8:30 zitten we met z'n achten aan het ontbijt. Fiona is vanacht met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht  (bestaat uit 8 bedden hebben we inmiddels vernomen). En Jaqueline verbleef een nachtje in het ijshotel.

10 uur komt het busje ons weer ophalen en we maken is onder aan de ski piste klaar voor een wandeltocht. We hebben allemaal ons eigen schoenen aan en daaronder binden we grote sneeuw wandel gevallen? . We gaan Door de bossen richting de top van de berg. Het eerste stuk dachten we waarom hebbende eigenlijk die dingen aan?  Maar hoe hoger we komen hoe meer sneeuw vlaktes en je kunt je dan wel heel goed vastzetten in de sneeuw. We staan op een gegeven moment gewoon boven de boom grens. En met echt een super mooi uitzicht. Prachtig om vanaf de berg het meer te zien en het dorpje waar wij verblijven.

Nadat we weer aan de terug weg zijn begonnen, drinken we halverwege in een hut de Door Tim meegebrachte warme berry Juice.  Heerlijk bij de openhaard.  Nu nog een klein stukje en dan zijn we weer bij de parkeer plaats. We worden weer met de bus voor onze villa afgezet. En wie doet daar de deur open: Fiona, she's back !!!!

Fiona heeft haar pols gebroken en het is met een spalk vastgezet, met pijnstillers en alles is ze weer bij de groep. Gezellig hoor. We lunchen met iedereen, ook Jaqueline is weer terug.

De verdere middag is vrij te besteden. Er gaan er een paar fat biken, Rich en Andre gaan boodschappen halen, en Suus en Daan duiken in hun e reader. Heerlijk relax moment.

Vanavond wandelen we weer naar het dorp voor het avondmaal.

1. Jeanet:
    16 februari 2017
    Onwijs leuk om jullie belevenissen elke dag mee te beleven. Jullie hebben het geweldig naar de zin zo te zien ... en wens Fiona beterschap (ik ken haar niet, zij mij ook niet, maar dat maakt niet uit).
  2. G. Elzinga:
    16 februari 2017
    Dank jullie wel voor de mooie reisverslagen van gisteren en vandaag. Wat een prachtige omgeving om een weekje te verblijven en wat een ervaring rijker!!! Natuurlijk bedankt weer voor de aardige foto's die een mooie indruk geven voor de thuisblijvers. Toch makkelijk zo'n boodschappen sleetje. Had je ook nog een kilo Opperdoezen mee? Goede vakantie nog verder en tot schrijfs. Groetjes pap en mam uit Schagen
  3. Mamma de ridder:
    16 februari 2017
    Wat een mooie dag zo in de sneeuw. En wat leuk om zo booedschappen te doen met een slee als tas. Blijf nog maar ff genieten daar in de lapland. Gr mam
  4. Winnie van nuland:
    16 februari 2017
    Wat een leuke schoenmode hebben ze daar...Gaaf! Fijn dat jullie groep weer compleet is, zulke toestanden zijn toch altijd een dompertje op de feestvreugde... Volgens mij genieten jullie enorm en dat is jullie gegund, groeten uit een gesmolten Nederland
  5. Karin Rodenburg:
    16 februari 2017
    Weer een mooi verhaal. Maar een klein beetje jaloers. Heerlijk genieten. Groetjes Karin
  6. Bea:
    16 februari 2017
    Leuk hoor om dit allemaal te volgen. Al met al inderdaad weer een heel bijzonder mooie dag. Gaan we morgen nog eens dunnetjes over doen hier in het mooie witte, winterse Lapland....
  7. Jack:
    17 februari 2017
    Wij zijn net terug van een korte vakantie en sluiten ons weer aan bij jullie volgers.
  8. Man en Kees:
    17 februari 2017
    Hoi vacantie gangers wat hebben jullie genoten en prachtige fotos Maar het gaat al weer snel voorbij .Morgen een hele goede terug vlucht . Hopelijk gaat het sneller als de
    heen vlucht ..Maar het mag ook nog een dag langer zijn.
    groetjes van ons Man en Kees
  9. Rika:
    18 februari 2017
    Wat jammer dat jullie het Noorderlicht niet hebben gezien.
    Maar jullie hebben een prachtige vakantie gehad,naar aanleiding van de foto's en de verhalen. Echt weer een hele ervaring rijker.