Lapland 2017 dag 2

12 februari 2017 - Kolari, Finland

Na een heerlijke nacht geslapen ontwaken we rond een uur 8. Rich en ik zijn de eersten die wakker zijn. Heerlijke kop koffie gezet uit onze luxe keuken. En meteen een paar foto's gemaakt natuurlijk. Het is zelfs al gewoon licht buiten, wat we niet verwacht hadden. Rich is al even  buiten geweest en zakt meteen meters weg in de sneeuw.

Om 9:45 uur worden er 2 personen opgehaald om de boodschappen te gaan doen. We ontbeten daarna om 10:30 met z'n allen. De groep is verdeeld in 2 en in verband met de excursies. Wij zitten in groep 2 en we heten de rabbits. De andere groep zijn de vossen.

Groep 1 wordt om 11 uur opgehaald voor een sneeuwscooter tocht. Wij worden om 13 uur opgehaald, dus we hebben nog even lekker de tijd. We gaan met z'n vieren om 11 uur naar buiten,  eerst even een wandeling, en lekker klooien in de sneeuw. We hebben zelfs de sleeën uit de blokhut gehaald. Suus zit en Daan duwt en stept en met de eerste beste bocht liggen we al om. Hahaha geweldig. De mannen zijn al uit zicht die gaan lekker hard. Ondertussen komt Bea even langs met de auto en horen we Hoe laat het is. Dus verstandig om de slee op te bergen want we worden opgehaald voor onze sneeuwscooter tocht.

Het adventure centrum is het Safari house en daar krijgen we onze complete pakken en laarzen, handschoenen, helm en alles erop en eraan. Lekker warm met z'n allen binnen, dus hoppe snel naar buiten. En even op de foto hoor. Onherkenbaar!!! We krijgen uitleg over de sneeuwscooter.  Een gids gaat voorop en Bram rijdt achteraan. We zitten metz'n tweetjes op een scooter. In een woord GEWELDIG. Wat een natuur en alles zo wit. Echt gaaf. We hebben tussendoor even een stop voor een warm drankje. Rich en Daan wisselen ook even en Daan gaat ook rijden. En das nog beter zeg. GAAF.

Bij terugkomst Safari House leveren we alleen de helmen in, de pakken hebben we met de andere excursies nodig. We gaan met de groep een drankje doen in het public house. Na een uurtje besluiten we Pizza te gaan eten bij Jullius.Heerlijk en gezellig.

We lopen naar huis om uurtje of acht. Iedereen is moe en voldaan van deze dag. Andre stookt even de openhaard op. En Daan zet de sauna aan. 2 rondjes sauna afkoelen buiten in de sneeuw. Lekker douchen en naar bed. Oh wat zullen we weer heerlijk slapen.

1. Bea:
    12 februari 2017
    Goedemorgen, de temperatuur is op dit moment -14 en het sneeuwt zelfs een heel klein beetje. Wordt een heel mooie dag!
  2. Winnie van nuland:
    12 februari 2017
    Wauw...Vet leuk dit!! Heel veel plezier daar... Maar dat gaat volgens mij best lukken! We kunnen ons een beetje inleven want wij hebben ook sneeuw!
  3. Karin Rodenburg:
    12 februari 2017
    Goedemorgen. Fijne dag dag. Heerlijk genieten. Maar dat gaat vast goed komen. Mooie foto's
  4. Jack:
    12 februari 2017
    Wow, dat is tenminste sneeuw. Hier een wegkwijnend laagje waar de strooiploegen bij gebrek aan beter met man en macht tegen ten strijde trekken.
  5. Rika:
    12 februari 2017
    Geweldig al die sneeuw,genieten dus.
  6. Edwin:
    12 februari 2017
    mooie plaatjes, mooi he zo een blokhut...herkenbaar qua natuur. wel lekker zo een klein vliegveldje...geen vertraging en met sneeuw kunnen ze daar wel omgaan.
    veel plezier
  7. Coos molenaar: