Lapland 2017 dag 1

11 februari 2017 - äkäslompolo, Finland

Andre en Suus komen om 7:30 naar Hippolytushoef, eerst nog één bakkie koffie op de woal Pieper en dan op naar Schiphol.

Aankomst bij de parking 9 uur, en daar even half uurtje wachten op de taxi die ons naar vertrekhal 3 brengt. We waren al ingecheckt dus konden bagage meteen in drop of self scan stoppen. Helaas problemen mee. Dus op naar een balie. Even een broodje scoren en wat drinken en meteen door naar boarden. Helaas er waren vertragingen. Eerst borden bij C15, toen moesten we naar C9 en vervolgens C11. Kortom na drie wisselingen hoop je dan dat je koffer er ook uitkomt op airport Kittillia.

We zouden 11:50 de lucht ingaan, uiteindelijk vlogen we om 15:30 uur vanaf Amsterdam. Ja en wachten duurtlang, maar ja wat doe je eraan.?....

Aankomst Kittillia om 19:23 uur. Daar stonden Bram en Bea ons al op te wachten. De koffers kwamen gelukkig ook allemaal van de band af. Met 2 auto's en een busje naarAkoslompolo. Meteen even heerlijk gegeten,want het was alweer 21:15 uur.

Rond 22 uur werden we naar onze villa gebracht voor de komende week. Villa Astra.  We verblijven hier met 10 volwassenen in een huis. Ieder stel heeft een eigen kamer met badkamer en toilet. Wat een huis!!!!.   Deze avond met z'n allen een borrel gedronken en een boodschappen lijst gemaakt. Fiona nam hierin de leiding, heerlijk zeg, Daan hoefde gewoon niets te regelen. Fiona is officieel Engelse en woont nu al een paar jaar in Gocek Turkije.

De totale groep bestaat uit 14 personen en de groep is opgedeeld in twee groepen voor de activiteiten. Wij zijn de Rabbits. De andere groep zijn de vossen. Morgen worden wij om 13 uur opgehaald voor de sneeuwscooter tocht. Eerst kleding passen in Safari Housen dan gaan met de banaan.

Zometeen lekker te bed en morgen geen wekker.... Hoe heerlijk is dat.

1. Bea:
    11 februari 2017
    Gaat zeker een heel mooie ervaring worden. ;-)
  2. Juut:
    12 februari 2017
    Wat jammer van de vertraging, maar een mooi reis zal de pret niet drukken, veel plezier!!
  3. G. Elzinga:
    12 februari 2017
    Dank jullie wel voor de avontuurlijke belevenissen tot nu toe. Jammer dat de foto's geen Jpeg-bestandjes zijn. Kunnen ze dus niet in opslaan. Althans ik weet niet hoe dat moet. Niet erg. Koude voeten is erger, toch?. Vanmorgen nog een paar uur naar het strand geweest. De tijdelijk behoorlijke witte wereld op de foto gezet. Gebeurt ook niet iedere dag. Nou allemaal...Genietzeeeeee!! Groetjes van pap en mam.
  4. G. Elzinga:
    12 februari 2017
    Sorry. De kleine foto's zijn wel jpg. Probleem opgelost. Gr. pap.
  5. Man en Kees:
    13 februari 2017
    geweldige foto''s wat een sneeuw daar niet te geloven . Zaterdag avond hier flink
    gesneeuwd ook erg mooi Maar bij jullie is het niet te vergelijken met hier .
    Nu veel plezier groetjes van ons man en kees