De heenvluchten naar Cairns

27 oktober 2014 - Edge Hill, Australië

24 oktober vertrekken we om 7:45 van huis. Andre en Suus brengen ons naar schiphol. Nog even met elkaar een bakkie en dan vertrekken we door de douane en begint ons grote avontuur. Om 13:15 gaan we de lucht in. Waar we dachten 17 uur te moeten vliegen, blijken het er maar 11 te zijn! Wat een meevaller. We gaan gewoon ineens 6 uur voor in de tijd. Om 6:35 landen we op Hongkong airport. Eerst door de immigratie en douane en dan direct door naar het Regal airport hotel. Wat een mega hotel. Prachtig. Heerlijk nog eventjes ontbeten en dan naar ons bedje..... want slapen in een vliegtuig voor ons!!!! Wat is dat. Ondanks dat Daan erg moe is/ was. Slapen ho maar. Beetje doezelen/ filmpjes kijken etc. Maar heerlijk geslapen in het hotel in Hongkong. Zaterdagavond vertrekken we met het vliegtuig vanaf Hongkong naar Cairns. Onze tweede vlucht. Waar het 9 uur vliegen zou zijn, wordt het 6,5 uur. Weer een meevaller. En weer gaan we dus 2,5 uur voor uit in de tijd. Gek idee hoor. Maar wat een gedoe iedere keer bij de douane zeg. Daan wordt er uitgepikt alleen maar door het piepen van een beugel beha. En dan door de douane op Australie Cairns. Daan moet uit de rij. En waarom! Ze kennen het nieuwste paspoort Nederland niet scannen. Dus weer naar apart hokje en wordt het paspoort gescand met een microscoop. Hoppa klaar en op naar de huurauto. Gek hoor en wennen voor Rich links rijden. Richtingaanwijzer aan doen en dan je ruitenwisser aandoen. Maar het lukt. Om 07:00 zijn we bij onze B&B. Kookas. Krijgen een heerlijk ontbijt en kunnen met een uurtje wachten in onze kamer. Heerlijk even relaxen aan het zwembad. Koffers naar de kamer en omkleden en de dag begint vroeg in Cairns. We denken niet moe te zijn dus gaan heerlijk aan de wandel. We wandelen richting het dorpje naar Botanic Garden. Daar besluiten we dat we ook naar het centrum kunnen lopen!!! En dat hebben we geweten. Prachtig weer temperatuur loopt hier s middags op tot 30 graden in de schaduw. Maar lopen dus ook in de volle zon. Alles bij elkaar de eerste dag 15 kilometer gelopen. De blaren op Daan der voeten zijn weer het bewijs..... Tussendoor natuurlijk pauzes ingelast. Flesjes water gehaald en heerlijk languit in een park liggen. Relax is hier het woord.... Groot centrum met een zeer lange promenade. Aan de promenade staan gewoon allemaal sporttoestellen,, men maakt daar gewoon gebruik van in de open lucht. Super om te zien. Grote speel activiteiten en toestellen voor kinderen, een openlucht zwembad, wielerbaan voor crossfietsers en openbare barbeques. Het is er allemaal. Mensen zijn hier allemaal super vriendelijk. Later op de dag terug naar B&B en heerlijk gerelaxd aan zwembad en gezwommen. Savonds toch weer lopend naar dorpje en heerlijk gegeten bij Linga Longa. Rich lam en daan kipfilet. En een wijntje voor Daan. Gelukkig maar eentje, want het is op. De batterij is leeg. Voor 21:30 liggen we op bed en slapen door tot de volgende morgen 08:00 uur. Fris en fruitig beginnen we aan onze tweede dag Cairns.

1. Sylvia:
    27 oktober 2014
    Wat lekker dat jullie in Hong Kong ook echt ff konden slapen in een echt bed! En wat 'n meevaller qua reistijd ("maar" 17 uur in totaal) Ziet er goed uit zo'n prive zwembadje om lekker af te koelen. Nu kan het genieten pas echt beginnen! Ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende blog! Enjoy! x
  2. Hannie:
    27 oktober 2014
    Goed begin (= heen reis) is het halve werk!
  3. Esther:
    27 oktober 2014
    Klinkt heerlijk, Mijn vader zei al dat Hong Kong maar 12 uurtjes vliegen was.....Fijn dat het meeviel..
    Lekker genieten.
    Gr Esther
  4. Petronella:
    27 oktober 2014
    Nu al van die mooie foto's. Dat worden nog veel kwijl momenten voor ons ben ik bang. Groetjes.
  5. Roos:
    27 oktober 2014
    Leuk joh! Nu jullie het over de promenade hebben... Daar heb ik nog gewerkt, bij Pinoccio's pizza.