Rondrit met de auto en Skippy

27 oktober 2014 - Edge Hill, Australië

Omdat we gister teveel gelopen hebben en Daan onder haar voeten mega blaren heeft, besluiten we een dagje erop uit te gaan met de auto. We rijden eerst naar Port Douglas een havenstadje, met mega jachten. Leek st Tropez wel. Geen waarschip gezien. Daarna doorgereden naar Mossman. Boodschapjes gehaald bij de Woolworth. Gave supermarkt zeg. Kunnen ze in Nederland nog van leren. Zo relaxt allemaal en de kassiere stopt het voor jou in een tasje!!! Ja supernetjes hoor. Rich geeft aan links rijden gaat steeds beter, alleen die ruitenwisser he, die heb je helemaal niet nodig....... Heerlijk geluncht in een bos naast de highway. Vervolgens onze weg weer vervolgd. Rich rijd dus Daan leest kaart. Ach we kunnen toch ook van de highway af!!! Leuk een " unsealed road". Daar mogen we volgens het register van de wegenkaart rijden. Staatniet dat we een 4 wheel drive car nodig hebben. Nou Daan heeft het geweten. Eerst een bergje over, bergje werd steiler en hoger. Maar hoeveel % geen idee. Maar het crevel lag los.... Daan met zweet in haar handen en een zo super relaxte Rich..... maar alles ging goed. Totdat we zomaar tegen een hek staan met de tekst : " no trough". Rich zegt op dit moment oh dit hadden ze ook aan begin van de weg mogen zetten. Dus omgekeerd en weer drie kwartier terug rijden, met in Daan haar achterhoofd dat steile bergje moeten we weer over.... en weer alles goed gegaan. En wat zit er dan opeens voor je op het asfalt: SKIPPY!!!!! Even gestopt natuurlijk voorde foto. Maar ja skippy was heel snel weer weg... maar wel gezien... gaaf hoor. Er volgen er hopenlijk nog veel meer.... voor ons is het bijna bedtijd.

1. G. Elzinga:
    27 oktober 2014
    Dag Richard en Daan. Leuk man, zulke verrassingen. Dat is naast enge weggetjes dus ook nog wel even lachen. We gaan via google earth maar even kijken naar dat havenplaatsje enz. Hier gaat alles z'n gangetje. Zonnetje schijnt, het weerstation geeft nu (middag 13.30 uur): 16,2 graden. Veel plezier en good luck. Groetjes pa en ma.
  2. Jeanet:
    27 oktober 2014
    Na een vermoeiende reis nu de grote ontdekkingstocht. Pas een paar dagen onderweg en nu al zoveel gezien, inclusief een Skippy! En Daan ondertussen aan het leren hoe het echt moet in de supermarkt ... pas maar op Deen, jullie formule wordt straks aangepast naar Australisch voorbeeld! En Rich, begrijp ik nu goed dat in de auto je voeten wel 'Nederlands' zijn en je handen omgekeerd? Lastig, lastig. Maar wel gaaf, wij wensen jullie onwijs veel plezier en mooie ontdekkingen.
  3. Rika:
    27 oktober 2014
    Hoi Daan en Rich, wat een ervaringen al in een paar dagen.De reis was op zich al een ervaring o.a. bij de douane met jullie paspoort.Wat zullen nog veel mooie en gave dingen zien op jullie ontdekkingstocht. Wij wensen jullie heel veel plezier en zien jullie verhalen met plezier tegemoet. Groetjes Jack en Rika.
  4. Wendy:
    27 oktober 2014
    Wat heerlijk om nu al van jullie vakantie plezier te kunnen mee genieten. Wat een prachtige verhalen en foto's hebben jullie al en dit is nog maar het begin. Zet alle skippy's maar op de foto, maar volgende keer wel iets sneller zijn hoor Daan, die blaren zijn geen excuus... geniet ervan! xxx
  5. Man en Kees:
    27 oktober 2014
    lieve vacantie gangers .Hier een reactie van ons man en kees. Geweldig die mooie verhalen in z'n korte tijd jullie hebben al veel gezien .geniet maar lekker hebben jullie verdiend Daan gaat het goed met de blaren je moet niet zo meteen kilometers lopen ..En ook wel een skippy op de fotoxxxxliefs dikke kus van ons.
  6. Michiel:
    27 oktober 2014
    Leuk jullie verslagen te lezen, geniet van deze geweldige vakantie.
    Gr. Michiel en Jansje.
  7. Saskia:
    28 oktober 2014
    Leuk jullie verhalen! Geniet van deze bijzondere reis wij blijven jullie volgen!