Magnetic Island

31 oktober 2014 - Horseshoe Bay, Australië

Vandaag een hele dag op Magnetic Island. Geen idee hoe groot het zou zijn, maar daar zijn we achter! Na een super uitgebreid ontbijt klaar gemaakt door Robbin gaan we vroeg op pad. We waren tenslotte om 7 uur al aan ontbijten. Rond half negen parkeren we de auto op een parkeer plaats en gaan we de wandeling maken naar het Fort. Het is al 23 graden en het pad loopt lekker omhoog. Langs het pad staan een en al eucalyptus bomen en daar horen de koala's in thuis. Helaas geen koala gezien. Maar wat een prachtige wandeling en wat een uitzichten, de foto's liegen er niet om. Tussendoor voldoende stops om water te drinken want inmiddels heeft het de 30 graden ook bereikt. Na 2,5 uur komen we weer bij de auto aan en gaan we richting een beach, om heerlijk even te luieren en tukkie. We willen nog een wandeling doen maar niet midden op de hete dag. Dus tijd voor relaxmodus. Heerlijke lunch bij Picnic bay en vervolgens de rugtassen weer opde rug om om 14:00 uur aan de volgende klim te beginnen. We lopen richting Hawkings Point. Duur van de wandeling een uur heen en terug. Maar wat is het bloody hot !!!!!! Aangekomen om het pad op te gaan, kunnen we niet verder, de wandeling is afgesloten omdat het pad ernaar toe onstabiel is geworden. Helaas weer terug, maar mischien ook beter hoor, tis gewoon heel heet. Stukje rijden over het eiland en wekomen aan bij Arcadia. Arcadia is een klein gebied, en daar leven de rots wallabies. En deze zijn tam en hebben we gewoon aan kunnen raken. Ze worden door vele toersiten gevoed. Inmiddels is het drie uur geworden en we beluiten richting B&B te gaan, uurtje pauze weer inlassen en uurtje of vier richting Horsehoe beach. 20 minuten lopen voor ons. We gaan weer lopen want dan kunnen we op de beach een wijntje en een biertje doen. Alcohol en auto rijden hier in australie is helemaal uit den boze. Dus Daan is solidair met Rich, wanneer we met de auto weg zijn geen wijn en bier...... Goed te doen hoor, want tis toch stik heet voor die wijnen..... maar ze zijn wel heeeeeeel goed hier in australie. De alcoholverkoop hier moet allemaal appart in een aparte shop verkocht worden, zou wel wat voor in Nederland zijn. Heb je tenminste geen last van die onbenullige regels etc etc.zoals bij ons. Ik heb ook daarvan een foto gemaakt, zal ik ff doormailen naar Deen supermarkten. Anna Paulowna wil daar wel mee starten, hebben we meteen meer ruimte in de winkel!!!!! Hahaha. Nou ik ga er zo weer een eind aan breien voor vandaag. Wij gaan straks lekker naar de beach en aanlsuiten heerlijk eten bij een pub..... en dan morgen weer om 10:00 met de ferry terug naar het vaste land. We moeten dan 275 kilometer rijden en leveren dan onze auto inbij europcar te Airlie beach. Daar stappen we rond 16 uur op de Sollway Lass. Het zeilschip met aan boord 32 passagiers. Voor drie nachten. Dus zullen we de aankomende dagen niet online zijn. We zeilen dan op de whitesunday islands en great barrier reef. Wat zullen we zon op doen en smeren smeren smeren, tot nu toe gaat dat allemaal nog heel goed....
Veel liefs van ons.

1. Hannie:
    31 oktober 2014
    Wat heerlijk om jullie zonnige avonturen te lezen. Gaat Richard toch weer 't Schip in!! Daniëlle: alcohol verkoop winkels kortweg AVW locaties in heel Hollands Kroon! Komt Hollands Kroon in ieder geval met een oplossing voor regelgevingen die zij eruit willen gooien.
  2. Coos molenaar:
    31 oktober 2014
    Het lezen en zien van jullie verhalen en foto's laadt ons bloed ook weer sneller stromen. Hier in Spanje is het ook nog steeds rond de 30 gr. alleen de dagen worden korter. Geniet van jullie trip tot het volgende verslag. Don Cornelio y Sign. Maria.
  3. Sylvia:
    31 oktober 2014
    Wat heerlijk om te lezen. En wat ziet het er allemaal prachtig uit. (Ben steeds aan het googelen) Superleuk! Geniet ze de komende dagen met zeilen!
  4. Rika:
    31 oktober 2014
    Het is heerlijk om jullie reisverslagen te lezen,de foto's liegen er niet om.Het ziet er prachtig uit.We zien uit naar jullie volgende verslag.Heel veel plezier de komende dagen met zeilen.
    Groetjes Jack en Rika.
  5. Wendy:
    31 oktober 2014
    He Daan en Rich, wat fijn om te lezen dat jullie enorm genieten. Die foto's zijn precies zoals jullie van te voren in jullie reisplan hadden, alleen nu staan jullie erop. Die met de Jacuzzi wordt zeker jullie nieuwe profielfoto, super en dan ook nog met die hoeden.. heel veel plezier op de fantastische zeilboot.. we zijn erg jaloers!
    liefs
  6. André:
    2 november 2014
    Het blijft leuk om jullie belevenissen zo te volgen. Gaaf hoor die cowboy hoeden, past echt bij jullie! Al een range uitgezocht? Veel zeilplezier.
  7. Man en Kees:
    3 november 2014
    Hebben weer emorm genoten van het reis verslag en de mooie foto`s geniet nu nog maar van het zeilen . Liefs van ons