Aufwiedesehen Zwitserland, Bienvenue La France

19 juni 2018 - Villersexel, Frankrijk

Wat een reizigers zijn we zeg, daar zijn we ons zeker van bewust. Want het is nog elke dag een verrassing. En prachtig natuurlijk. Vanmorgen een zeer goed ontbijt gehad van Heinz. En om 9 uur vertrokken voor een rit van 285 kilometer. Aankomst in Villersexel ( Frankrijk ) 16 uur. Maar weer een prachtige route gereden. Niet eens meteen tolwegen en snelweg vermeden. Het begon al na 45 minuten, toen stonden we zomaar voor een auto trein station. De eerste volgende trein zou over 5 minuten gaan. Even keken we elkaar aan en dachten wat gaan we doen? Ach gewoon doen dachten we, ja waarom ook niet. Het was de autotrein van Goppenstein naar Kandersteg. Een rit van 16 kilometer. En dan ben je opeens van het ruige landschap zwitserland in het lievelijke land schap zwitserland. Want overal waar we nu kijken, lijken het allemaal wel bergen met zacht groen mos. Prachtig gewoon. We voelen ons nu echt Heidi en Peter. We blijven na Kandersteg nog op de autobahn. We rijden de snelweg af bij Belfaurt. Daarna nog 3,5 uur alleen maar weer binnendoor. Slinger slinger en vele grensovergangen gepasseerd. Van Zwisterland naar Frankrijk en andersom. Ik denk wel een keer of 6. Lunch gedaan in Reigoldswill. We veblijven vanacht in hotel Auberge de la Terrasse. Super kamer en prachtig balkon. Heerlijk even een uurtje door het dorp Villersexel gelopen. Daarna even een break op onze kamer met balkon. Rich super blij met de wifi en Daan heerlijk lezend met haar e reader. Boek nummer mag natuurlijk ook uitgelezen worden deze vakantie. Op dit moment is het 19 uur. Het restaurant beneden heeft een tafeltje voor 2 vanaf half acht. Dus we gaan ook even genieten van de Franse keuken.
De dag van morgen zal ons brengen naar Luxemburg.

1. Bert Molenaar:
    19 juni 2018
    Het is allemaal prachtig. Krijg er ook zin an.
  2. Mam en Kees:
    19 juni 2018