Au revoir France en bienvenue Luxembourg

20 juni 2018 - Esch-sur-Sûre, Luxemburg

Vanmorgen om 9:30 uur vertrokken uit Villersexel. Vandaag 330 kilometer te gaan. Vrij snel de autoweg genomen en bij de stad luxemburg eraf gegaan. Dwars door de stad Luxemburg gereden. En rond 13:30 aankomst in Esch sur sure. Nadat we door luxemburg stad reden zagen we even geen leuke liefelijke dorpjes meer. Zullen ze op zijn dachten we.... of zijn we teveel verwend de afgelopen weken. Maar opeens rijden we dan toch weer de groene natuur in van wat ze de Ardennen noemen. We komen aan bij ons hotel Les Deux Tours. De ingang is echt midden op een splitsing. Zo leuk. En dit dorpje is toch ook weer zeer schattig. Heerlijk gewandeld. Midden in het dorpje staat een ruïne. Rich gaat alleen naar boven, Daan heeft het gehad en is klaar met klimmen. Dus kiest voor een terrasje onderaan de trap. Daan raakt al snel in gesprek met andere dame en heer en al zeer snel is Rich weer beneden. De foto's zijn mooi. En het uitzicht was de moeite waard. Wel was Daan iets opgevallen, nadat Rich begon aan de klim, kwamen er 2 mensen net op terras zitten. Rugzakken op, bergschoenen aan en bezweet kwamen ze van boven!!! Bergschoenen aan!!! En Rich dan! Ja die loopt echt al 3 weken op ze slippers... . En ja hoor lachend komt hij ook gewoon weer op de slippers aanlopen. Ik bestel snel een halve liter wit bier voor hem. Dat heeft hij wel verdiend. Om 19 uur heerlijk diner op terras van ons hotel. En op naar de dag van morgen.
Morgen ons laatste nachtje onderweg waar dat is , dat lezen we morgen.....

1. G. Elzinga:
    20 juni 2018
    Ja Richard en Danielle, Luxembourg is echt mooi en knus. Bedankt voor het verslag en bedankt voor de mooie foto's.
  2. Jack:
    21 juni 2018
    En wat ik op de valreep nog wil zeggen, is dat jullie een mooi, leesbaar verslag hebben gemaakt. Met humor, mooie natuurbeschrijvingen en niet te vergeten opmerkelijke gastronomische diepgang. Chapeau!
  3. Rika:
    21 juni 2018
    Bedankt voor jullie verslag en de mooie foto's. Het was weer genieten elke keer.