Een bewolkte dag

13 juni 2018 - Melazzo, Italië

De weersvoorspelling voor vandaag zijn wat minder mooi. Maar dat maakt voor ons niets uit. We besluiten daarom vandaag een lange tour te maken in dit prachtige wijngebied. De eerste wijngaarden die we inrijden zijn de Asti wijngaarden. In het plaatsje Montegrossie D'asti heerlijk even kop koffie gedaan met wat lekkers. Daarna vele wijngaarden gezien. Maar een lunch stop gehouden in Canale op weg naar Albe. Wat een schattig klein dorpje met ontelbaar veel torentjes. We rijden door richting Barbaresco. Onverwachts toch weer een wijnproeverij. Wat kleiner dan gister en gerund door een ouder echtpaar. De man des huizes hielp ons erg goed door alles te vertalen in het Engels. Ook daar weer 2 wijnen meegenomen. Rich wordt ondertussen toch ook al een kenner. En geeft duidelijk aan wat hij zoal goed ( lekker) vind. Volgende stop is La Morra, zo klein we rijden er ook zo weer uit. Daarna rijden we de Barolo wijngaarden in en komen we aan in plaatsje Barolo. Daan dacht meteen om ook daar wat mee te nemen.... Maar flessen van 280 euro voor een echt Barolo , nou dat gaat te ver hoor....
We dachten nog een drankje te doen op een terrasje... Maar zijn toch doorgereden naar Monforte Alba. Daar samen even een borrel gedronken op Jonna en op Sil die beiden geslaagd zijn voor examens... toppers zijn het en echt respect zoals deze dames hebben zitten leren de afgelopen tijd. Maar Van Harte. Papiertje in the pocket. Aangekomen op Casa Valle Ero hebben we heerlijk gegeten s avonds in onze achtertuin. Heerlijke anti pasti. ( kleine gerechtjes made by ons zelf.)

1. G. Elzinga:
    13 juni 2018
    Dat was opnieuw de nieuwe omgeving weer wat verkennen, dus. Man wat beleven jullie een boel. Ja ik zag op mijn weerstation, weersite dat het in jullie omgeving nogal bewolkt was. Geeft niks. Er is altijd wel een alternatief te bedenken. En jullie worden super wijnkenners zo langzamerhand.
    Ik ga morgen 2 zoute jongens naar binnen laten glijden. Sinds vandaag is de nieuwe haring te koop.
    Morgen 2 en zaterdagnacht nog 2. Zijn niet duur. Dus op naar de +/- 7.200 zoute vanaf mijn 15e jaar.
    Veel plezier verder en genieten daar!!
  2. Rika:
    14 juni 2018
    Ondanks het mindere weer genieten jullie volop. Het zijn vele bewaarmomentjes.
    Prachtige foto's van een schitterende omgeving.
    Veel plezier!