Alice Bel Colle

15 juni 2018 - Alice Bel Colle, Italië

Vandaag maar eens bekeken hoe we volgende week gaan invullen. Morgen vertrekken we namelijk naar Genua waar we 2 nachten blijven. Daarna stond er nog niets op ons lijstje. Maar inmiddels is de avond ingevallen en hebben we de gehele week geregeld. We komen dus ook echt niet eerder thuis. Wat sommige mensen wel van Daan denken !!! Maar we willen helemaal niet naar huis. Dus gewoon nog heerlijk genieten. We kunnen wel verklappen dat we terugrijden via Zwitserland, Frankrijk, Luxemburg en natuurlijk Nederland...
Vanmorgen na elf uur nog even naar Marco. Marco is de italiaanse wijnboer 3 kilometer verderop. En ja hoor deze flessen passen ook gewoon in de auto. Geweldig hij sprak geen woord Engels. Maar we kwamen er uit. Zijn zoon kwam ook even helpen. Die nam de engelse taal waar... daarna nog even naar Brutto e Buoni. De echte panesticceria. Daar komen heerlijke broodjes en koekjes vandaan.
Vervolgens pakken we de route op naar Alice Bel Volle. Het is maar 15 kilometer. Maar wij doen er natuurlijk langer over. We hebben in het lieflijke plaatsje gegeten bij Belvedere. Genoten van een Pranzo ( lunch)
Waardoor we s avonds genoeg hadden aan meloen en een halve liter yoghurt. Want jeemig wat kunnen die Italianen dus eten!
Na de lunch nog even de uitkijktoren beklommen. Jeetje wat een uitzicht. Geweldig. Uitzicht over de wijnvelden met op de achtergrond de Alpen en de Apennijnen. Werkelijk waar adembenemend.
Daarna terug naar de Casa. S avonds met elkaar " voetbal " gekeken. Gewoon weer een gezellige avond. Maar ook beetje afsluitavond. Morgen gaat iedereen weer een kant op.

1. G. Elzinga:
    15 juni 2018
    Dag Rich en Daan.
    Eten, drinken, eten, drinken, af en toe nog wat slapen... en dat allemaal in een prachtige omgeving zoals we op de foto's kunnen zien. Geniet er nog lekker van. Groetjes vanuit Schagen.
  2. Jack:
    16 juni 2018
    Jammie, jammie, wat een delicious vakantie!